רעידת אדמה הורגשה בצפון - מוקד הרעש בטורקיה

הרעש הורגש ביישובי הצפון ובאזור ירושלים, לאחר שרעידת אדמה בעומק 93.3 ק"מ מתחת לפני הים ובעוצמה 5.4 הכתה במערב טורקיה. לפי דיווחים, היא הורגשה גם בלבנון. לא ידוע על נפגעים או נזק

זמן צפייה: 00:20

רעש אדמה בעוצמה 4.6 הורגש היום (שבת) ביישובי הצפון ובאזור ירושלים, לאחר שרעידת אדמה בעומק 93.3 ק"מ מתחת לפני הים ובעוצמה 5.4 הכתה במערב טורקיה. לפי המכון הגיאולוגי מוקד הרעש היה 436 ק"מ צפונית-מערבית לנהריה. לא ידוע על נפגעים או נזק. על פי דיווחים, הרעש הורגש גם באזור לבנון.

לפני כחודש הכה רעש אדמה בעוצמה 7 בטורקיה, והביא למותם של עשרות בני אדם ופציעתם של מאות נוספים. בעקבות נזקי רעידת האדמה, צה"ל הציע סיוע חירום לטורקיה. שר הביטחון בני גנץ מסר כי "מדינת ישראל וכוחות הביטחון תמיד יושיטו את ידם לסייע הומניטארית לאזרחים שנפגעים בכל מקום, זאת חובתנו המוסרית". כמו כן, גם מד"א הציע להעניק סיוע לכוחות ההצלה הטורקיים והיוונים.

לפני כחצי שנה התרחשה רעידת אדמה בעוצמה 3.5 התרחשה במרחק של 14 ק"מ צפונית-מזרחית לבית שאן - כך דיווח אגף הסיסמולוגיה במכון הגיאולוגי. נוסף על כך, שבוע לפני כן הורגש רעש בעוצמה של 6.6 מדרום לאי כריתים שביוון, כך עדכנו במכון הסיסמולוגי האירופי-ים תיכוני. על פי דיווחי גולשים, רעידות קלות הורגשו גם בערי החוץ בישראל, בין היתר בשרון ובשפלה.