שלושת הנערים חזרו מבילוי - ונהרגו בתאונה: "אירוע בלתי נתפס"

אבל כבד בכפר בלום: אריאל שטרן, דניאל פורת ואורי מלול חזרו מבילוי. מעט אחרי 01:00, בכביש בין בית הלל לקריית שמונה, התנגש רכבם חזיתית ברכב אחר. שניים מהם נהרגו במקום ומותו של חברם נקבע מאוחר יותר. עוד שני בני אדם - גבר ואישה - נפצעו קשה. ראש מועצת הגליל העליון: "אירוע גדול, מנסים לעכל"

זמן צפייה: 01:09

בקיבוץ כפר בלום שבאצבע הגליל מתקשים לעכל את המרה שבבשורות עם היוודע דבר מותם של אריאל שטרן, דניאל פורת ואורי מלול - בני 16, 17 ו-18 - בתאונת הדרכים הקטלנית שהתרחשה לפנות בוקר (שישי) סמוך למושב בית הלל. הלווייתו של אורי מלול התקיימה ב-12:30 ואריאל שטרן יובא למנוחות ב-14:30. עוד שני בני אדם, גבר ואישה בני 35 ו-43, נפצעו קשה בהתנגשות החזיתית.

תומר קובי, מנהל האגודה הקהילתית בגליל העליון, ציין: "קהילת כפר בלום כואבת אירוע בלתי נתפס. אלו משפחות מאוד יקרות שחיות בקהילה שנים רבות. הילדים בשר מבשרנו. כל הקהילה מגוייסת לעזרה ונתמודד ונעטוף את המשפחות ונחבק אותן בשעה הקשה הזאת".

יוסי שטרן, יו"ר הוועד המקומי במועצה האזורית הגליל העליון, אמר: "משעות הבוקר כולם התגייסו ומגיעים כדי לתמוך. האסון הוא מאוד כבד. הייתי שומר על אריאל כשהוריו היו נוסעים ואני מכיר מקרוב וכואב לי מאוד. קשה. אריאל הוא בחור למופת. אהב לעזור. אני לא הורה שלו אבל הוא היה מאוד ממושמע, חמד של נער".

זירת התאונה
זירת התאונה | צילום: דוברות כבאות והצלה צפון

דניאלה פורת פנסו, דודתו של דניאל פורת, הוסיפה: "דניאל היה בנו הבכור של אחי עמירם שהחודש נציין שש שנים לפטירתו ונפטר בגיל 39. היה אחיין מאוד אהוב על כולנו. הוא היה מאוד דומה לאבא שלו, תמיד כשנכנס מהדלת היה נראה שעמירם הגיע. קשה לתאר את הצער. הייתי זו שהודעתי להוריי ולא ידעתי לאן להוליך את הצער. לא יעזור לכעוס על מישהו. פשוט אין מילים. בשש בבוקר התקשרו להודיע לי וביקשו שאסע לכפר בלום ושדניאל נהרג. אני גרה בקיבוץ יפתח, ובנסיעה חשבתי על כל התסריטים ומה יהיה ושנה קדימה. איבדנו כבר את אחי ועוד בני משפחה. אני שואלת למה. כולנו שואלים למה. זו מן זעקה לשמיים, מה עוד יהיה?".

גיורא זלץ, ראש מועצת הגליל העליון, אמר גם הוא: "זה בוקר מאוד קשה לגליל העליון. שלושה נערים - דניאל פורת, אריאל שטרן ואורי מלול - נהרגו הלילה בתאונת דרכים על הכביש בין קריית שמונה לבית הלל. אלו מעגלים מאוד רחבים, של משפחות וחברים. אלו בתי ספר משותפים. אירוע גדול מאוד שאנחנו מנסים לעכל ולנהל אותו. כפר בלום זה קיבוץ חזק וכולנו מחוברים ונמשיך ללוות את המשפחות".

זירת התאונה בצפון
זירת התאונה בצפון

ממד"א נמסר כי התאונה התרחשה בשעה 01:19, אז התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירדן.  פאראמדיק מד"א אלי בן זקן סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת .ראינו שני כלי רכב , אחד מהם, שבו נסעו שלושה צעירים, היה מעוך לחלוטין. מתוך הרכב חולצו שלושה צעירים כבני 18 - שניים מהם היו ללא סימני חיים ולאחר זמן קצר נאלצנו לקבוע את מותם; השלישי היה מחוסר הכרה וסבל מחבלה רב-מערכתית, הענקנו לו טיפול רפואי ולאחר שהורדם והונשם פינינו אותו במסוק של חיל האוויר לבית החולים במצב קשה. מהרכב השני חולצו גבר ואשה בשנות העשרים כשהם בהכרה מלאה וסבלו מחבלות. לאחר טיפול ראשוני בשטח פינינו אותם לבית החולים".

מהמשטרה נמסר: "בוחני התנועה של משטרת ישראל פתחו בחקירת נסיבות התאונה. מחקירה ראשונית בשטח עולה כי מסיבה שאיננה ברורה, רכב סטה לנתיב הנגדי וחסם את דרכו של הרכב שהגיע ממול".

מהמועצה האזורית גליל עליון נמסר: "אסון כבד התרחש הלילה, כששלושה נערים מקיבוץ כפר בלום נהרגו בתאונת דרכים. נסיבות התאונה נבדקות. הנהלת הקיבוץ וגורמי הרווחה והחינוך של מועצה אזורית הגליל העליון מלווים את המשפחות בשעתן הקשה".