תאונה קטלנית בים המלח: הפרארי עלתה באש, שני הנוסעים נהרגו

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה בכביש 90, בין קליה לאבנת, מצאו רכב ספורט עולה באש, ובתום פעולות חילוץ נאלצו לקבוע את מותם של שני בני אדם, בהם אילן פייביש - מייסד מגזין רכבי היוקרה "טורבו"

זמן צפייה: 02:26

שני גברים כבני 50 נהרגו הבוקר (שבת) כאשר התהפכו עם רכב ספורט מסוג פרארי בכביש 90 סמוך לים המלח, בין קליה לאבנת. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה מצאו את הרכב כשהוא עולה באש, ובתום פעולות חילוץ של לוחמי האש מהתחנה האזורית בנימין נקבע מותם של השניים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה. אחד ההרוגים הוא אילן פייביש, מייסד מגזין רכבי היוקרה "טורבו".

אילן פייביש, מייסד מגזין "טורבו"
אילן פייביש, מייסד מגזין "טורבו" | צילום: מתוך פייסבוק. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

פראמדיקית מד"א, סיגלית מזרחי סיפרה: "מדובר בתאונה מזעזעת, ראינו בשולי הכביש רכב עולה באש ולא ניתן היה להתקרב, עד ראייה סיפר שברכב היו שני נוסעים שלא הצליחו להחלץ, לאחר כיבוי הרכב, נאלצנו לקבוע את מותם של שני הנוסעים".

זירת התאונה בכביש 90
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת התאונה בכביש 90
זירת התאונה בכביש 90 | צילום: כבאות והצלה לישראל

בתוך כך, גופת גבר כבן 50 נפלטה הבוקר מהים סמוך לחוף מרידיאן בחיפה, צוותי מד"א שהגיעו למקום קבעו את מותו. מוקדם יותר נפצעו שלושה בני אדם בתאונה בין שני כלי רכב בכביש 7, סמוך לצומת נמל אשדוד. צוותי מד"א פינו לבית החולים אסותא בעיר גבר כבן 30 וצעיר כבן 27 במצב קשה, וצעיר כבן 26 במצב בינוני.

אמש נהרגו שלושה גברים בשנות ה-30 לחייהם בתאונת דרכים בין שני כלי רכב בכביש 6, סמוך למחלף קריית גת. שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם שנסעו ברכב השני נפצעו באורח בינוני, ופונו ע"י צוותי מד"א במסוק חיל האוויר לבית החולים.

זירת התאונה הקטלנית ליד קריית גת
זירת התאונה הקטלנית ליד קריית גת | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מעמותת אור ירוק נמסר כי 177 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024, לעומת 141 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל אשתקד - עליה של 25%. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה, מסר: "עוד סוף שבוע קטלנית בכבישים. אני שולח תנחומים למשפחות השכולות. תאונה רודפת תאונה ואנשים ממשיכים לשלם בחייהם בשל האדישות הממשלתית".

"שנת 2024 היא הקטלנית והמדממת בעשור האחרון", הוסיף, "מה עוד צריך לקרות כדי שבמשרד התחבורה והבטיחות בדרכים יקיימו דיון חירום ביחד על כלל הגורמים שאחראים על החיים שלנו בכביש? על שולחנה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מונחת כבר חודשים רבים תכנית לאומית רב שנתית שתוביל להפחתה של 50% בהרוגים בשנים הקרובות. אסור להמשיך ולגרור רגליים ויש לאשר אותה בדחיפות ולתקצב אותה. כל יום ללא תכנית לאומית חושפת אותנו לסכנות גדולות בכביש. אישור התכנית הוא צעד מתבקש והכרחי לנוכח המציאות המדממת בכבישי ישראל".