"חיכינו לה כל כך": אביגיל בת ה-4 חזרה, ביידן שוחח עם משפחתה

אחרי 51 ימים בשבי, אביגיל עידן, שנחטפה מכפר עזה יחד עם שכניה לאחר שהוריה נרצחו ואחיה התחבאו וניצלו - שבה לישראל. סבה וסבתה לחדשות 13: "אלה היו ימים מטורפים של חוסר ודאות". ביידן שוחח עם משפחתה. מוקדם יותר אמר: "אי אפשר לדמיין מה עבר עליה, לא נשקוט עד שאחרון החטופים יחזור"

זמן צפייה: 08:39

אביגיל עידן, שנחטפה מבית שכניה בכפר עזה, ציינה בשבוע שעבר יום הולדת 4 בשבי חמאס - לאחר שהוריה נרצחו. היום (ראשון), אחרי 51 ימים, היא שוחררה במסגרת הפעימה השלישית של עסקת החטופים. סבה וסבתה אמרו בריאיון בלעדי לחדשות 13: "חיכינו לה כל כך. רק עכשיו, כשאנחנו בטוחים שהיא בידיים שלנו - אנו מרגישים הקלה מסוימת. אלה היו ימים מטורפים של חוסר וודאות. אני בהלם מלראות את הילדה הזאת. היא תחייך? אני מקווה. אני מקווה שהעצבות לא חדרה בה. מאחלת לה שתהיה שמחה". בחדשות 13 פורסם לראשונה כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם משפחתה.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2611232033' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='דובר צה"ל: "אביגיל בת ה-4 - גיבורה"' poster='' kid='1_j2mw9mhk' duration='397']

מוקדם יותר אמר ביידן: "אי אפשר לדמיין מה עבר עליה, הלוואי שהייתי יכול לחבק אותה. לא נשקוט עד שאחרון החטופים יחזור". הוא הוסיף: "המטרה היא להרחיב את ההפוגה באש ואת שחרור החטופים. אדבר על כך עם נתניהו".

אביגיל עידן
אביגיל עידן
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

הוריה של אביגיל, סמדר ורועי, נרצחו בבוקר 7 באוקטובר, ואחיה הגדולים, מיכאל בן ה-9 ועמליה בת ה-6, התחבאו בארון בממ"ד בביתם במשך 14 שעות עד שחולצו - וכך ניצלו חייהם. רועי עידן עבד כצלם ב-ynet, ובזמן פשיטת המחבלים על הקיבוץ - יצא מביתו לתעד את האירועים, כשאביגיל בידיו. לאחר שהמחבלים ירו למוות ברועי, אביגיל רצה לבית שכניה, ונחטפה יחד איתם - הגר ברודץ', ושלושת ילדיה, עפרי, יובל ואוריה - ששוחררו הערב גם הם.

משפחת עידן
משפחת עידן

מוקדם יותר היום אישר ראש הממשלה ושר החוץ של קטר, מוחמד בן עבד א-רחמן אאל ת'אני, בראיון לרשת CBS, כי אביגיל נמצאת ברשימת המשוחררים של הפעימה הנוכחית. עוד קודם התראיין היועץ לביטחון לאומי בבית הלבן, ג'ייק סאליבן, לרשת NBC ואמר כי הוא "מאמין שלפחות אזרח אמריקני אחד יהיה בין המשוחררים היום" וכי הוא "מקווה שאביגיל תשוחרר".