הדגלים השחורים: לא נשתתף בהפגנות מול מעון רה"מ בזמן הסגר

מובילי המחאות נגד נתניהו הודיעה שההפגנות בגשרים ובצמתים יימשכו, אך שלא תארגן אירועים המוניים "מתוך סולידריות חברתית". התנועה לאיכות השלטון ו"קריים מיניסטר" הודיעו שימשיכו להפגין

זמן צפייה: 01:05

ברקע העימותים בממשלה סביב סוגיית ההפגנות בזמן הסגר, תנועת הדגלים השחורים הודיעה היום (שני) כי לא תשתתף בהפגנות ההמוניות מול מעון ראש הממשלה בירושלים בזמן הסגר.

"מדינת ישראל נכנסת לסגר השני, סגר שכל כולו כישלון מוחלט של בנימין נתניהו", נכתב בהודעה מטעמם. "'סגר נתניהו' הוא תוצאה של נאשם בפלילים שמכהן כראש ממשלת ישראל שעסוק מבוקר עד ערב בענייניו האישיים הכוללים מטוסים פרטיים, הטבות מס ותקיפת מערכות הצדק של מדינת ישראל כדרך להימלט מעשיית צדק על פשעיו".

לכתבות נוספות בנושא >> 

יו"ר ועדת הקורונה: מנהלי בתיה"ח נגד סגר – מקווה שמישהו יתעשת

מנכ"לית משרד האוצר: "בסגר הקרוב יתווספו עד 200 אלף מובטלים"

התנועה תוגבל, המגזר הפרטי יעבוד: כל מה שצריך לדעת על הסגר

מפגינים נגד נתניהו מחוץ למעון ראש הממשלה בירושלים | צילום: רויטרס

"ההפגנות בגשרים ובצמתים נעשות בצורה בטיחותית לפי הוראות צו הבריאות. הן תמשכנה, ונעדכן בהמשך לגבי התאריכים. למרות חוקיות ההפגנות בבלפור, מתוך סולידריות חברתית, נשהה את השתתפותנו בהפגנות בבלפור. נשאר קשובים לכל פגיעה בדמוקרטיה ונפעל כפי שנמצא לנכון. בכל מקרה אנו נערכים להפגנת ענק עם פתיחת המשק בדרישה חד משמעית להתפטרות האשם במחדל הקורונה ובהרס המדינה".

לעומתם, תנועת "קריים מיניסטר", הודיעה שתמשיך להפגים, וכי ההפגנה הבאה תיערך מול מעון ראש הממשלה בצאת החג ביום ראשון: "הזכות להפגין היא זכות יסוד בדמוקרטיה, במיוחד בשעת חירום. נעמוד עליה וניאבק בכל דרך בניסיון ההשתקה השקוף של הנאשם לדכא את המחאה. אין שום עדויות על הדבקה בהפגנות שמתקיימות באוויר פתוח ובהתאם להנחיות. נראה שיצא המרצע מן השק והענישה הקולקטיבית נועדה למנוע ביקורת על הכישלון הקולוסאלי של הנאשם בניהול המשבר. פוליטיקאים, היזהרו מהגבלת המחאה!! נפגין בכל מצב עד שראש הממשלה הכושל והמושחת ביותר שידעה המדינה יתפנה מבלפור".

כמותם, גם התנועה לאיכות השלטון הודיעה כי חבריה ימשיכו להפגין נגד נתניהו: "זוהי השעה לקיים את החובה החברתית והמוסרית, בגבולות החוק שמתיר להפגין, ולהמשיך לקיים את זכות המחאה וחופש ההפגנה בקיסריה, בגשרים ובכל רחבי הארץ, גם בזמן הסגר. אי אפשר לטפל בקורונה כשפוגעים בדמוקרטיה. הכישלון בניהול המשבר והסגר המתחדש הם תולדה של ראש ממשלה שעסוק במשפט במקום בניהול המשבר. דווקא עכשיו צריך לצאת ולהפגין. נאשם בשוחד לעולם לא יוכל לפתור את המשבר הזה. בשביל בריאות הציבור, נתניהו חייב להתפטר".

מפגיני הדגלים השחורים על גשר המיתרים | צילום: חדשות 13

אתמול, במהלך דיוני השרים במתווה הסגר, היועמ"ש אביחי מנדלבליט הטיח בשרים: "אסור לכם כפוליטיקאים להתעסק בזה, זו זכות שנגזרת מחוק יסוד שרק גורמי מקצוע ממשרד הבריאות עם אנשי מערכת האכיפה רשאים לעסוק בו ולקבוע את ההיתרים וההגבלות בנושא. לגבי התפילות - יש לכם את האפשרות לעסוק בכך משום שלא מדובר בעניין פוליטי".

מוקדם יותר הוא הצהיר כי יש קושי משמעותי להגביל את ההפגנות. מספר שרים התעמתו איתו על כך, בראשם דודי אמסלם שצעק עליו: "קח אחריות על המחלה. בגללך אמון הציבור נפגע. איך אפשר להגיד אחר כך לאנשים שאסור להם להתפלל?".