בעקבות פטירתה של נאור: דבורה ברלינר תעמוד בראש הוועדה לחקר אסון מירון

עם תום השבעה על מותה של נשיאת ביהמ"ש העליון לשעבר, שעמדה בראש הוועדה החוקרת את האסון בהילולת הרשב"י, הנשיאה אסתר חיות מינתה במקומה את השופטת בדימוס, ששימשה כנשיאת בית הדין המחוזי בת"א. "אני סמוכה ובטוחה כי הוועדה תמשיך לעשות את הדרוש על מנת להשלים את המשימה"

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטת בדימוס דבורה ברלינר

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות מינתה היום (שלישי) את השופטת בדימוס דבורה ברלינר לעמוד בראשות הוועדה לחקר אסון הר מירון, זאת בתום השבעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס מרים נאור, שהלכה לעולמה בשבוע שעבר ועמדה בראשות הוועדה החוקרת.

ברלינר פרשה מכס השיפוט בשנת 2017. בין השנים 2009–2016 כיהנה כנשיאת בית משפט המחוזי תל אביב-יפו, ובשנים 2006 – 2007 כיהנה כשופטת בית המשפט העליון (בפועל).

ברלינר תעמוד בראש ועדת החקירה הממלכתית לחקר אסון הר מירון לצד חברי הוועדה הרב מרדכי קרליץ והאלוף (במיל') שלמה ינאי. זאת, מתוקף הסמכות הנתונה לנשיאה חיות בסעיף 6 (א) לחוק ועדות חקירה, התשכ"ט-1968, הקובע: "נפטר חבר ועדת חקירה או נבצר ממנו דרך קבע למלא תפקידו, ימנה נשיא בית המשפט העליון אדם אחר להיות חבר הועדה במקומו".

כזכור, בחודש נובמבר האחרון, הגישה הוועדה בראשות נאור המלצות ביניים לצורך היערכות להילולה של שנת תשפ"ב. בדו"ח הביניים שהגישה קבעה הוועדה, בין היתר, כי "מטבע הדברים אין בהמלצות כדי למצות את כלל הנושאים בהם תעסוק הוועדה בהמשך, או את ממצאי הוועדה, מסקנותיה והמלצותיה".