העיניים של הכינרת: השוטרת שתשמור על המתרחצים - בעזרת רחפן

רס"ר לימור רחמימוב, רק בת 25, היא הבוגרת הראשונה של קורס הרחפנים של המשטרה. בקיץ הקרוב היא תבצע מעקב צמוד אחרי עשרות אלפי הישראלים שיגיעו לרחוץ. "לתת ביטחון לנופשים"

זמן צפייה: 02:33

עשרות אלפי ישראלים צפויים להגיע בחודשים הקרובים לכינרת. מי שהופקדה על ביטחונם היא רס"ר לימור רחמימוב, רק בת 25, וכבר הבוגרת הראשונה אי פעם של קורס הרחפנים של המשטרה. "יש מצלמה שמחוברת לרחפן. את מה שהמצלמה מצלמת אני רואה באייפד", היא מסבירה.

האישה הראשונה בשורות המשטרה שסיימה קורס הכשרה להפעלת כלי טיס בלתי מאויש יוצאת עכשיו לאחת המשימות החשובות של הקיץ - מעקב צמוד אחרי עשרות אלפי מתרחצים מסביב לאגם הלאומי. "זה עוד כלי", ציינה, "זה עוד כלי שעוזר לנו המון באירועים. הנגישות שלו, זה שאני יכולה להעלות אותו יחסית במהירות, ולפעמים זה הזמן הקריטי בין אירוע שיכול להסתיים בצורה מוצלחת לאירוע שיכול להסתיים בנסיבות הרבה פחות טובות".

לכתבות נוספות בנושא >>

אישה כבת 60 טבעה בים בהרצליה; מצבה אנוש

סוף עצוב: נמצאה גופת הנער שטבע מול חופי אשדוד

בן 30 טבע למוות בפארק בת"א; אישה טבעה בחוף ביפו – מצבה קריטי

רחפן משטרתי בכנרת
רחפן משטרתי בכנרת | צילום: חדשות 13

הבוקר יצאנו עם רחמימוב וחבריה ביחידת השיטור הימי של מרחב כינרת, כדי לראות מקרוב איך מתבצעת המשימה בשטח. במרחק של מאות מטרים לימור עוקבת אחר תנועת המתרחצים, משימה שמצריכה ריכוז גבוה במסך הקטן. רס"ב יוחאי לנקרי, סגן מפקד בסיס מרחב כנרת, ציין כי "שם המשחק הוא אמצעי תצפית טובים. בטח באכיפה, ויותר חשוב מזה כשאנחנו מחפשים נעדרים".

רס"מ מאור הורוביץ, ימאי מתקדם הסביר כי באמצעות הרחפן הוא יכול לראות נכנסים אנשים למים, להתריע להם על הימצאותם בחוף ללא שירותי הצלה, ולבקש מהם להישאר קרוב לחוף. כמו כן הוא יכול להתריע על רוחות חזקות. יותר משלוש שנים כבר עברו מאז האסון בכינרת שבו מצאו את מותם שלושה נערים שטבעו למוות בחופשת הפסח. יותר מהכול, אומרים במשטרה, המשימה של הרחפן היא למנוע את האסון הבא. בארבעת החודשים הקרובים, לימור וחבריה בשיטור ימי כינרת יהיו מלאי עבודה. "לתת ביטחון לנופשים, למשפחות. שידעו שאנחנו כאן. שידעו שיש למי לפנות", ציינה רחמימוב.