בדרכם לאומן: 4 ישראלים נעצרו באוקראינה בחשד לאחזקת סמים

הישראלים עוכבו לחקירה ע"י משטרת אוקראינה לאחר שנתפסו עם סמים בדרך לאומן. ממשרד החוץ נמסר כי הקונסול וצוות החפ"ק לאומן מלווים את המקרה ומטפלים בו לצד המחלקה לישראלים בחו"ל

זמן צפייה: 00:17

ארבעה אזרחים ישראלים נעצרו אמש (חמישי) ועוכבו לחקירה על-ידי משטרת אוקראינה בגין אחזקת סמים בדרכם לאומן. ממשרד החוץ נמסר כי הקונסול וצוות החפ"ק לאומן מלווים את המקרה ומטפלים בו לצד המחלקה לישראלים בחו"ל.

עשרות אלפי ישראלים נוספים בחרו לחגוג את ראש השנה בקברו של רבי נחמן מברסלב - על אף העובדה שישראל הוציאה אזהרת מסע לאוקראינה, בה המרחב האווירי נותר סגור בעקבות המלחמה המשתוללת. בין מי שניסה להגיע לאומן היה גם מנהיג ישיבת "שובו בנים", עבריין המין אליעזר ברלנד, אך הוא גורש מהמדינה בעקבות "חותמת שחורה" שקיבל לאחר שבתחילת המלחמה באוקראינה הוא הביע תמיכה ברוסיה.

ישראלים באומן
ישראלים באומן

הגעת הישראלים לקברו של הרב דרשה הקמה של מיזמי הסעה ייעודיים. מושי הורביץ, העובד באחת החברות שמסיעות את החסידים, אמר: "השנה, בגלל המלחמה, נאלצים לנסוע הרבה שעות. נוסעים לגבולות, לפולין, הונגריה, רומניה ומולדובה. אנחנו הגענו להסכמות עם משמר הגבול ועם המשטרה, כדי שהכול יעבור חלק".  למרות אזהרת המסע שהוציאה המדינה, הוקצו ארבעה מיליון שקלים לצורכי אבטחה של הנוסעים לאומן.