היורו לנבחרות צעירות: ישראל פתחה עם 1:1 מול גרמניה

לאחר ההצלחה ההיסטורית של נבחרת הנוער במונדיאליטו, נבחרת ישראל עד גיל 21 פתחה את אליפות אירופה עם תיקו מול גרמניה החזקה, בזכות שני פנדלים שהדף השוער דניאל פרץ - ושער אדיר שכבש דור תורג'מן. ביום ראשון תתייצב הנבחרת למשחק השני בשלב הבתים מול אנגליה

ישראל חוגגת את שער היתרון מול גרמניה
ישראל חוגגת את שער היתרון מול גרמניה | צילום: מתוך פייסבוק, ההתאחדות לכדורגל בישראל

לאחר ההצלחה ההיסטורית של נבחרת הנוער שסיימה במקום השלישי במונדיאליטו, נבחרת ישראל הצעירה בכדורגל (עד גיל 21) סיימה הערב (חמישי) בשוויון 1:1 מול מקבילתה מגרמניה במסגרת המחזור הראשון בשלב הבתים של היורו על אדמuת גיאורגיה ורומניה.

גרמניה שלטה במתרחש על הדשא ברוב שלבי המשחק, אך בסיומו חלקה את הנקודות עם ישראל. כבר בדקה השנייה יוסופה מוקוקו הגרמני נהדף על ידי השוער דניאל פרץ, ושמחה ישראלית גדולה הגיעה כשדור תורג'מן, שכיכב עם נבחרת הנוער במונדיאליטו, כבש את שער היתרון הישראלי בדקה ה-20 אחרי ביצוע נפלא. גרמניה באה על שכרה עם שער שוויון של יאן אורל ביסאק בדקה ה-26, והמחצית הראשונה נסגרה עם כרטיס אדום של עדן קארצב. במחצית השנייה גרמניה ניסתה לכבוש שער נוסף אך לא הצליחה, לאחר שגם ג'סיק אנגנקאם נהדף על ידי פרץ מהנקודה הלבנה בדקה ה-80. ביום ראשון תפגוש ישראל את אנגליה שניצחה הערב 0:2 את צ'כיה.

בשביל ישראל מדובר על הופעה שלישית באליפות אירופה לנבחרות צעירות, אחרי שתי ההופעות הקודמות ב-2007 ו-2013 שהסתיימו עם הדחה מוקדמת בשלב הבתים, כשגם בפעם האחרונה המאמן גיא לוזון עמד על הקווים. הנבחרת הצליחה להעפיל לטורניר אחרי ניצחון דרמטי בדו-קרב פנדלים על נבחרת אירלנד בשלב הפלייאוף בחודש ספטמבר בשנה שעברה.

הרכב נבחרת ישראל עד גיל 21: דניאל פרץ, כארם ג’אבר, סתיו למקין, עומרי גאנדלמן, גיל כהן, רוי רביבו, עדן קארצב, איתן אזולאי, אוסקר גלוך, עוז בילו ודור תורג’מן.