בן-אל, מטבוחה ולאקי: השמות, הגזעים והגילים של כלבי ישראל

מסקירה שערך משרד החקלאות עולה כי בת"א יש את הכמות הגבוהה ביותר של ההולכים על ארבע. לעומתה, במודיעין עילית - כמעט ואין כלבי מחמד. ומהם השמות הפופולריים ביותר שניתנו השנה לכלבים?

הכלבות נלה וירצברגר ונלה אילון
הכלבות נלה וירצברגר ונלה אילון | צילום: חדשות 13

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פרסם היום (ראשון) את סקר הנתונים הסטטיסטיים אודות כלבים בישראל לשנת 2019, מהם עולה כי בישראל חיים 496,538 כלבים המכשכשים בינינו, בהם 21,475 גורים שנולדו השנה. עוד עולה כי בקרב הציבור יש העדפה קלה לכלבים זכרים, וכי 70.8% מהנקבות מעוקרות ו-54.7% מהזכרים - מסורסים.

גילים: ממוצע הגילים של כלבים בישראל עומד על 6.4 שנים, וכארבעה אחוזים מכלל הכלבים הם גורים מתחת לגיל שנה. 45% מהכלבים הם בני חמש עד עשר שנים, אחריהם 26% בני שנתיים עד ארבע וכ־25% הם כלבים מבוגרים יחסית, בני 11-16 שנים, בשנות אדם כמובן.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יצר מצג שווא שהוא בעל כוחות מיוחדים": אישום נגד הרב ברלנד

בפעם השנייה ברציפות: שיבא ברשימת עשרת בתיה"ח הטובים בעולם

גנץ: "נתניהו יפיץ פייק ניוז על הקורונה – כדי לשבש הבחירות"

הכלבה ניקיטה
הכלבה ניקיטה אשל | צילום: חדשות 13

גזעים: בשנת 2019 נולדו הכי הרבה גורים מגזע שי טסו: 3,515 במספר. את המקום השני תפסו כלבי הפומרניאן עם 2,850 גורים חדשים, ובמקום השלישי - רועה גרמני, עם 1,885 גורים שנולדו. במקום הרביעי והלא־פחות מכובד התמקמו גורי המלטז - 1,571 במספר.

שמות: מנתוני המאגר עולה כי השמות הפופולאריים ביותר לכלבים בישראל הם לולה - עם 4,706 כלבות העונות לשם זה, ולואי - עם 4,601 כלבים זכרים העונים לשם זה. שמות פופולריים נוספים הם: מיקה, לונה, טופי, בל, מוקה ולוסי לנקבות, וטוי, ג'וני, שוקו, לאקי, סימבה ומקס לזכרים. השמות המקוריים ביותר שניתנו לכלבים הם: אבנית, אף חד, בייבי דול, ביסקיוויט, ביקיני, בן-אל, בת שרה, האצ'בק, הימלאיה, מוסקבה, מידברן, מטבוחה ונחושת. למתעניינים - השמות הרצל ולאסי הם שמות שכיחים עבור ההולכים על ארבע.

הכלבים עוז וקאיה צאוזמר
הכלבים עוז וקאיה צאוזמר | צילום: צאוזמר ניסן

פילוח לפי ערים: היכן ייהנו הכלבים מחברת דומיהם ההולכים על ארבע? ובכן, גם השנה תל אביב נמצאת בראש רשימת בעלי הכלבים בישראל: בעיר נרשמו 37,151 כלבים החיים בה, כש־3,053 משפחות תל־אביביות מחזיקות יותר מכלב אחד. למקום השני הגיעה ראשון לציון, בה נרשמו כ-16,094 כלבים. למקום השלישי התברגה העיר חיפה עם 15,321 כלבים, ובאר שבע ממוקמת במקום הרביעי עם 14,884 כלבים. לעומתן, יש ערים בהן חיים פחות כלבים: מודיעין עילית ורכסים סוגרות את הרשימה עם כמות הכלבים המעטה ביותר בישראל - חמישה בלבד בכל אחת מהן.

בוריס יעקובסון, מנהל מעבדה לכלבת בשירותים הווטרינריים במשרד החקלאות מסר כי: "אפיון אוכלוסיית הכלבים הוא כלי חשוב שמשמש את משרד החקלאות בקידום מדיניות של עידוד בעלות אחראית ואימוץ כלבים. המשרד קיבל החלטה להשקיע בתמיכה ברשויות המקומיות על מנת לקדם מטרות אלה".