עקב חשד להתעללות: עיריית חיפה חילצה כלב מדירת מגורים • תיעוד

פקח השירות הווטרינרי הגיע לדירה בעיר כשהוא מלווה בשוטר, בעקבות סרטונים שהופצו ברשתות שמהם עלה החשד כי בעל החיים נפגע ע"י בעליו. הכלב הועבר לטיפול בכלבייה העירונית. החשוד עוכב

זמן צפייה: 00:37

פקח השירות הווטרינרי של עיריית חיפה חילץ הערב (רביעי) כלב מדירת מגורים בעיר בעקבות החשד להתעללות בו. הפקח, שבא למקום מלווה בשוטר, הגיע לאחר שסרטונים שהופצו ברשתות החברתיות עוררו את החשד להתעללות בכלב על ידי בעליו.

הכלב שחולץ הועבר לטיפול בכלבייה העירונית, עבר בדיקה רפואית, וצפוי לשהות שם עד שיימצא אדם שיאמץ אותו. מעיריית חיפה נמסר כי היא קוראת לציבור לגלות ערנות ולדווח למשטרה או למוקד העירוני על כל חשד להתעללות בבעלי חיים.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל משבר הקורונה: משרד החינוך ביטל את מבחני המיצ"ב

חשד: מתנדבים ביצעו בדיקות קורונה פיראטיות עבור אלפי שקלים

איתן הבר לשעבר ראש לשכת רה"מ רבין הלך לעולמו בגיל 80

הבעלים של הכלב בזמן ביצוע פעולה עוינת כלפיו
הבעלים של הכלב בזמן ביצוע פעולה עוינת כלפיו

משטרת ישראל הודיעה כי "בשל התגודדות אנשים רבים מחוץ לביתם בשעות הצהריים ודיווח נוסף על חשד להתעללות, ניידת הוקפצה למקום לשם שמירה על הסדר הציבורי,. לצד תחקור נוסף בשטח, כאשר הכלב נלקח לבדיקת וטרינר מחוזי ובעל הדירה עוכב לתחנה, לבחינת הטענות בהתאם".

הכלב שעבר התעללות, לאחר הטיפול שקיבל בכלבייה העירונית.
הכלב שעבר התעללות, לאחר הטיפול שקיבל בכלבייה העירונית | צילום: דוברות עיריית חיפה

בעקבות חשיפת ההתעללות בכלב בבת ים אמש, יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר יגיש הצעת חוק שתקבע רף ענישה מינימלי למתעללים בבעלי חיים. "החוק היום מאפשר לשופטים לגזור על המתעללים בבעלי חיים ענישה לפי שיקול דעתם אך בפועל העונשים המוטלים קלים עד בלתי משמעותיים. הצעת החוק שאגיש בתיאום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו תקבע רף ענישה מינמלי למתעללים ותגביר את ההרתעה מפני מעשי התעללות בעתיד", אמר זוהר.