אביו של אורי דנינו לנתניהו: "הבן שלי נרצח במנהרה שאתה בנית"

אלחנן, אביו של אורי דנינו שנחטף ב-7 באוקטובר וגופתו הוחזרה לפני כשבוע, הטיח בנתניהו: "15 שנה ישבת בשקט. המנהרות נבנו בכסף ובבטון שהכנסת לעזה". בריאיון לחדשות 13 טען: "מה שהיה לא יכול להימשך". נתניהו: "מקשיב ולא שופט"

זמן צפייה: 09:31

לאחר השבת 6 גופות החטופים שנרצחו מרצועת עזה, וביניהם רס"ר אורי דנינו, אביו אלחנן אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו, בהקלטות שפורסמו בכאן רשת ב', כחלק מפגישת רה"מ עם משפחות חטופים: "15 שנה ישבת בשקט, הבן שלי נרצח במנהרות שנבנו בבטון ובכסף שהכנסת לעזה". הוא התייחס לשיחתו עם ראש הממשלה בריאיון לתוכנית "שיחת היום" וטען כי "יש איש אחד שמנהל הכול, לשיטתו; מה שהיה לא יכול להימשך".

הוא הוסיף: "לנתניהו לא היה הרבה להגיב לי באותו הרגע. לא היה לו משהו לחדש. את אותן האמירות שהוא אומר בחוץ הוא אמר גם לי. ביקשתי ממנו להביא ללשכת רה"מ את הערך היהודי, את ערך האחדות ואהבת ישראל, להרגיש בצרתו של האחר. הוא לא הביא את אלו מספיק לידי ביטוי".

"אמרתי לו כי אנחנו זכינו לנס - להביא בן בגוף שלם לקבורה נהיה נס", אמר דנינו. "קשה לי מאוד לחשוב על משפחת גולדין, משפחת שאול, שאפילו מקום קבר אין להן. והחטופים החיים שנמצאים שם. מי יכול לשאת על כתפיו את האחריות הזו? שאולי נרצח שם חלילה אתמול או מחר מישהו? מי יכול לשאת כזו אחריות כבדה? קשה לי לחשוב על זה".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-todays-talk-clips-part-01-2409091700' autoplay='0' credit='' desc='אלחנן דנינו לשיחת היום: "איש אחד מנהל הכל"' poster='' kid='1_rzgksiit' duration='700']

לאחר פרסום השיחה, נתניהו טען בסרטון: "אני שומע את הזעקה של משפחות החטופים שאיבדו את היקר להן מכל. רעייתי ואני הולכים למפגשים קורעי לב, שפשוט שוברים את הלב לרסיסים. אני שומע, אני מקשיב, אני גם לא שופט, ואני עושה הכל כדי להחזיר את החטופים וכדי לנצח במלחמה".

אורי דנינו
אורי דנינו

לפי הדיווח שפורסם בתוכנית הרדיו "בנימיני וגואטה" בכאן רשת ב', רה"מ נתניהו אמר להוריו של אורי: "אני רוצה להגיד לכם שהתפללנו וקיווינו להביא אותו ואת האחרים, וזה לא עלה בידינו. אני מתנצל בפניכם שלא עלה בידינו. כל כך היה מגיע לו להיות איתכם, ולכם מגיע להיות איתו".

אביו של אורי, אלחנן, השיב לו: "תפסיקו שם למעלה להתעסק בשטויות ולחרחר ריב ומדון. לא מגיע לנו את הארץ הזאת ללא אחדות. תפסיקו להתעסק בספינים. אני באמת לא יודע אם היתה עסקה או לא עסקה. אבל סלח לי אדוני, הכל קרה במשמרת שלך. אתה חייב את חייהם של כולם".

שרה נתניהו
שרה נתניהו | צילום: מארק ישראל סלם, פול

כמו כן, לפי הדיווח, ראש הממשלה אמר בפגישה: "אני לא אספר לכם מה קרה בחדרי חדרים. הייתי לבד. מול כל העולם, מול נשיא ארצות הברית", ורעייתו שרה הוסיפה: "ומול גורמי הצבא כאן". נתניהו אמר: "להילחם ולהסביר שזה לא רק חמאס וחיזבאללה, זה נשק אטומי שהם יטילו פה על כולנו. אני נכנס יום יום לחדר ושואל את עצמי 'בשביל מה אתה כאן? בשביל להנות ממנעמי השלטון?'".

אלחנן דנינו הגיב על כך ואמר: "לא עשית את זה 15 שנה, אל תבוא עכשיו אחרי שהם שם לעשות את את זה. 15 שנה ישבת בשקט, לא עשית כלום". ראש הממשלה השיב: "לא ישבנו בשקט", ואלחנן טען: "ציידת אותם בחרבות ובמנהרות ודולרים. לא עשית כלום".