ליאו די: "לא דחפו אותי"; נתניהו תקף: "אין גבול לטירוף"

לאחר התפילה שעוררה סערה בכיכר דיזנגוף, האב ששכל את אשתו ובנותיו בפיגוע וארגן את האירוע, הגיב לסערה: "היו הרבה משתתפים מת"א שהצטרפו אלינו, הגיעו אנשים להפריע. רוב אנשי ת"א תומכים בתפילה בציבור, גם בנפרד". נתניהו תקף, והאדם שתועד הגיב: "עברתי שם במקרה, ניסיתי להתרחק"

זמן צפייה: 00:09

לאחר שהבוקר (חמישי) התעוררה סערה בעקבות תפילה שארגן בכיכר דיזנגוף בתל אביב, ליאו די, ששכל את אשתו ובנותיו בפיגוע בבקעת הירדן, שוחח עם חדשות 13: "לא דחפו אותי, הכל היה בסדר, תפילה מכובדת ושמחה. כיף לכולם, הגיעו 10-5 אנשים להפריע וסיימנו את התפילה". די ארגן את התפילה בכיכר דיזנגוף הבוקר ובמהלכה מספר מפגינים הגיעו ומחו נגד ההפרדה במרחב הציבורי. "היו הרבה משתתפים מת"א שהצטרפו אלינו", הוא סיפר, "אמרו לנו שהם חילונים שלא מתפללים, אמרו שבאו לתמוך בגלל כל מה שקרה".

"התקשרו מהמשטרה ושאלו אם אני רוצה להתלונן, אמרתי שלא", הוסיף, "אפילו לא שמתי לב לזה. הוא (הדוחף) היה איש יהודי טוב שרצה להצטרף לתפילה שלנו. לא היו דחיפות, לא יריקות. רוב אנשי ת"א תומכים בתפילה בציבור, גם בנפרד, יש להם כבוד לדת שלנו. יש לנו את הזכות להתפלל, מי שנגד התפילה יכול לעשות מה שהוא רוצה".

שעות לאחר מכן תקף ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי "איש מחאה דחף את הרב ליאו די - רק כי עטה טלית. אין גבול לשנאה ולטירוף. תתביישו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310051303' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_63rrt2ow' duration='36']

מיכאל ספרד, שתועד באירוע "דוחף" את האב השכול - אמר: "וואו, איך אירוע של כלום ושום דבר מתגלגל להאשמה בתקיפת נפגע טרור. גיליתי לפני כמה שעות שאני במרכזו של סיפור שהתנפח ולתומי חשבתי שאם גם הרב ליאו די אמר שלא הותקף מישהו יאמין לו. אז ככה: אני האדם המצולם בסרטון וכמובן שלא תקפתי את הרב די. עברתי הבוקר במקרה בכיכר דיזינגוף ונחשפתי להתקהלות בשל התפילה שנעשתה שם בהפרדה עם שלט ששימש כפרגוד. רגע לפני מה שרואים בסרטון החתוך, התפתח וויכוח עם אחת הנשים ב"עזרת נשים" כאשר מנהל התפילה (שלא ידעתי מי הוא) ניגש וחצץ בינינו".

"הוא נעמד ממש עלי כמעט נוגע בי, ובאמצעות ההגברה שהייתה עליו הסיטואציה הפכה לקשה יותר", הוסיף, "ברגע זה הבנתי שהדברים עלולים להתלהט ושאני צריך להחלץ משם - מה שרואים בסרטון החתוך הוא הניסיון שלי (גם אם גמלוני) להיחלץ מהסיטואציה ולהתרחק משם. הסרטון מתחיל בנקודה שאני מנסה לעזוב את המקום. לא ידעתי במי מדובר וכמובן שבלי קשר לחילוקי הדעות ביננו הרב די חווה טרגדיה בלתי נתפסת שאסור שאף אדם יעבור. למרות המחלוקת אני מקווה שהוא מבין שכשאני נאבק לסיום הכיבוש (אף פעם לא באלימות) אני נאבק להפסקת שפיכות הדמים. עכשיו אלה שלא אכפת להם מהעובדות מוזמנים להפעיל את הרעל. בבקשה".

מוחים נגד תפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף בתל אביב
סערת התפילה בהפרדה בכיכר דיזנגוף ביום הכיפורים | צילום: איתי רון, פלאש 90

כיכר דיזנגוף הפכה בשבועות האחרונים למוקד המאבק בין המחאה החילונית לקבוצות דתיות שונות. המאבק הגיע לשיאו ביום כיפור האחרון כאשר אנשי ארגון "ראש יהודי", בראשם ישראל זעירא, ארגנו תפילה בהפרדה בכיכר. עיריית תל אביב אסרה לקיים הפרדה במרחב הציבורי ואנשי הארגון תלו דגלים כמחיצה סמלית - שהורדו על ידי מפגינים שהגיעו למקום. מאז האירוע, הכיכר הפכה למוקד התנצחויות בין הצדדים.