"מתפללים עבור הקורבנות": התגובות בעולם לאסון בהר מירון

ראשי מדינות מרחבי הגלובוס שלחו תנחומים למשפחות ההרוגים. ביידן שוחח עם נתניהו, יו"ר הרשות הפלסטינית שלח איגרת לנשיא ריבלין, שבה הביע את צערו. ראש ממשלת בריטניה: מחשבותיי עם הישראלים

ג'ו ביידן ובנימין נתניהו | צילום: רויטרס

ראשי מדינות רבים מרחבי העולם שלחו היום (שישי) תנחומים למשפחות ההרוגים באסון בהר מירון. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, שהביע את תנחומיו וצערו בעקבות האירוע. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שלח איגרת לנשיא המדינה ראובן ריבלין שבה הביע את צערו על האסון שגרם למותם של עשרות קורבנות. "אנו מתפללים עבור הקורבנות ומאחלים החלמה לפצועים", כתב.

בהודעה מטעמו של נתניהו נכתב: "אני מודה לנשיא ארצות הברית בשמכם אזרחי ישראל. כמו גם לנשיא פוטין, לראש ממשלת הודו נרנדרה מודי, למנהיגי אירופה, מנהיגים בעולם הערבי - מבחריין, האמירויות ומנהיגים רבים אחרים שמשתתפים בצערנו ובצערם של כל אזרחי ישראל".

בנוסף, נשיא איטליה סרג'ו מטרלה כתב גם הוא לריבלין, כדי לבטא את הצער העמוק של מדינתו על הטרגדיה שהתרחשה בחגיגות ל"ג בעומר. ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הביע את תנחומיו בציוץ בטוויטר, וכתב: "מחשבותיי עם הישראלים שאיבדו את יקיריהם באסון".

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן שוחח עם עמיתו הישראלי, גבי אשכנזי, וגם הביע תנחומים בעקבות האסון. נשיא הונדורס, חואן אורלנדו ארננדס, הביע את צערו בציוץ בטוויטר וביקש לשלוח תפילה לפצועים. נציגים מאיחוד האמירויות הביעו את תנחומיהם ברשתות החברתיות. במשרד החוץ אף סיפרו כי עוד יצרו קשר גם נציגי מדינות ערביות, איתן אין לישראל יחסים דיפלומטיים, והביעו את צערם.