מחר - מרתון תל אביב: רשימת החסימות המלאה

כוחות ביטחון ורפואה מתכוננים לאייש את אזור צפון העיר, שייחסם לתנועה החל מהשעה 4:00 בבוקר עד לפתיחת הצירים בשעה 13:30 בצהריים, הציבור מתבקש לא להגיע לאזור עם כלי רכב ולא להכניס אופניים לצירי המירוץ. המסלול יחל משדרות רוקח בסמוך למימדיון ויסתיים בגבעת המופעים שבפארק הירקון

מרתון תל אביב 2022
מרתון תל אביב 2022 | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

עשרות אלפי בני אדם צפויים להשתתף מחר (שישי) במרתון playtika תל אביב, אשר יוזנק בשעות הבוקר המוקדמות משדרות רוקח בת"א. המרתון יכלול מספר מקצים, בהם מרתון שלם (42.2 ק"מ), חצי מרתון (21.1 ק"מ), מקצה ריצה באורך 10 ק"מ, מקצה 5 ק"מ ומרוץ אופני יד

לקראת המרתון המשטרה פירסמה את רשימת החסימות המלאה ומבקשת להימנע מלהגיע בכלי רכב לאזור המירוץ. כמו כן, ככל שהילמודים יתקיימו מחר בבתי הספר ובגנים, על ההורים והתלמידים במערכות החינוך להיערך בהתאם לחסימות.

החל מהשעה 04:00 ועד השעה 13:30 ייסגרו לתנועת כלי רכב כלל הרחובות במסלול המירוץ, כולל הרחובות החוצים והמובילים למסלול. יש להימנע מחניה בצירי הריצה החל מהיום בשעות הערב, מהמשטרה נמסר כי רכבים שימצאו במסלולי הריצה, יגררו לחניוני רידינג ונחום גולדמן.

מפת מסלול המרתון והחסימות בעקבותיו
מפת מסלול המרתון והחסימות בעקבותיו

המשטרה ממליצה להגיע למתחם האירוע ברכבת ישראל דרך תחנת אוניברסיטת תל אביב, ומדגישה כי לא תותר הכנסת כלי נשק למתחם האירוע. כמו כן, לא תותר הכנסת אופניים ולא אופניים חשמליים למתחם האירוע, וגם לא לציר המירוץ.

היקף החסימות:
▫️אזור צפוני: צומת גלילות, 2040, לוי אשכול, ש"י עגנון.
▫️אזור מזרחי: לא תתאפשר נסיעת כלי רכב מבגין/נמיר לכיוון מערב ברחובות הבאים: בני אפרים, שד' רוקח, פנקס, ארלוזורוב, קפלן, הרכבת.
▫️אזור מערבי: לא תתאפשר נסיעת כלי רכב כלל על ציר החוף הרברט סמואל, קויפמן.
▫️אזור דרומי: לא תתאפשר נסיעת כלי רכב מדרום לצפון בצירים הבאים: שד' י-ם מבן צבי, אליפלט מקיבוץ גלויות, קויפמן/הירקון מרח' אילת, הרצל מרח' דרך יפו, אלנבי ממנחם בגין.

חסימות בצירים: דרך נמיר/מנחם בגין/כביש 20 (נתיבי איילון):
▫️דרך נמיר תיסגר לתנועת כלי רכב החל מהשעה 08:00 ועד השעה 11:45 בין צומת גלילות לשלמה גורן (ההלכה) בשני הכיוונים.
▫️כביש 20 (נתיבי איילון) תתאפשר נסיעה במהלך כל המירוץ לצפון ולדרום.

▫️מחלף רוקח לכיוון צפון ולכיוון דרום ייחסם לתנועת כלי רכב החל מהשעה 04:00 ועד השעה 13:30.
▫️מחלף מרכז הירידים לכיוון צפון ייחסם לתנועת כלי רכב החל מהשעה 04:30 ועד השעה 11:00.
▫️ייתכנו חסימות של העליות למחלף השלום עפ"י עומסי תנועה.

מרתון תל אביב 2022
מרתון תל אביב 2022 | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בנוסף לכך, המשטרה פירסמה את החניונים בהם מתבקשים המשתתפים והקהל להשתמש בהם:
▫️אזור התעשייה בב"ב ברח' הירקון.
▫️חניון איצטדיון ר"ג ברח' ששת הימים.
▫️חניון אזור התעשייה, בסמוך לאם המושבות.
▫️חניון קרית שאול אזרחי+צבאי, במשה סנה/בני אפרים בת"א.
▫️חניונים ברח' הברזל/ראול ולנברג.
▫️חניון רפידים ברח' רפידים.
▫️חניוני מרכז הירידים (שד'רוקח) וחניוני הדרייב אין (ברח' אייזיק רמבה) בהם תתאפשר הגישה עד השעה 06:00) .
▫️חניוני האוניברסיטה, ברח' ג'ורג' וייס בת"א.
▫️חניון רכבת ארלוזורוב, על פרשת דרכים.

כוחות מד"א ינכחו בשטח האירוע ולכל אורך המסלולים עם ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים ואופנועי חירום, שינועו עם ציוד רפואי על המסלולים עצמם, לצד הרצים. חוליות מגישי עזרה ראשונה יסיירו רגלית לאורך המסלול, על מנת להגיש מענה רפואי לכל צורך.

מרתון תל אביב 2022
מרתון תל אביב 2022 | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בנקודת הסיום יוקמו שני אוהלי מיון עם מיטות טיפול נמרץ, שיאויש ע"י חובשים ופראמדיקים של מד"א ואחיות ורופאים מביה"ח איכילוב. באוהלים יוצב ציוד רפואי מתקדם, הכולל גם בריכות מים עם קרח, שמטרתן לקרר במידת הצורך נפגעים ממכות חום, ובנוסף יוקמו עוד שלושה אוהלי טיפול.

מנהל מרחב ירקון במד"א, דורי חיים אמר לקראת המרתון: "מאות החובשים, הפראמדיקים ומגישי העזרה הראשונה של מד"א והרופאים והאחיות מבי"ח איכילוב שפועלים בשיתוף פעולה מלא עם הפקת המרתון ומשטרת ישראל ערוכים להעניק מענה רפואי מידי ולטפל בכל תרחיש. מרתון playtika תל אביב הוא אירוע ספורטיבי מהנה ועל מנת לשמור על בריאות הרצים אני מבקש מכולם להישמע להוראות המארגנים, לעשות את כל ההכנות הבריאותיות הנדרשות מראש, ובמידה ואינם חשים בטוב להאט את הפעילות, לעצור בצד המסלול ולהזעיק באופן מידי את כוחות מד"א הפרוסים בשטח או בקו החירום 101 או באמצעות יישומון (אפליקציית) 'מד"א שלי' ".