הקטל בכבישים: שניים נהרגו בתאונה ליד ים המלח, צעיר נהרג בשומרון

כוחות הצלה שהוזעקו בעקבות דיווח על רכב שהתהפך בכביש 1, סמוך לצומת נבי מוסא, נאלצו לקבוע את מותם של גבר ואישה. סמוך לצומת תפוח, אלישע חיים בנימיני, תושב ההתנחלות רבבה בן 24, נהרג בתאונת דרכים בין שני כלי רכב. גבר כבן 42 פונה במצב בינוני. המשטרה פתחה בבדיקת נסיבת התאונה

תאונת דרכים קטלנית ליד ים המלח
תאונת דרכים קטלנית ליד ים המלח | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

3 הרוגים בתאונות דרכים: גבר ואישה נהרגו הבוקר (רביעי) לאחר שרכבם התהפך בתאונת דרכים בכביש 1, סמוך למחלף נבי מוסא שליד ים המלח. בתאונה בין שני כלי רכב סמוך לצומת תפוח שבשומרון, אלישע חיים בנימיני, תושב רבבה בן 24, נהרג - וגבר כבן 42 נפצע באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי. בנימיני אחריו הורים ו-5 אחים.

פראמדיק מד"א נתן הרון סיפר בנוגע לתאונה בה נהרגו השניים סמוך לים המלח: "הרכב היה הפוך עם פגיעות פח מאוד קשות. גבר ואישה היו בתוכו כשהם מחוסרי הכרה ללא דופק וללא נשימה עם חבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות, אבל הפציעה שלהם הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותם במקום".

תאונה קטלנית בשומרון
התאונה הקטלנית בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

ראש מועצת שומרון יוסי דגן הביע תנחומים על מותו של בנימיני, ומסר: "בשורה קשה מאוד הבוקר בשומרון, אלישע היה בן למשפחה וותיקה ברבבה שבשומרון, למד בנערותו בישיבת חיצים באיתמר, היה חניך בבני עקיבא, חגג יום הולדת לפני פחות מחודש, היה אוהב הארץ והיה אהוב על כולם. לבנו עם המשפחה החברים והישוב רבבה, הישוב והמועצה האגף לשירותים חברתיים, העובדים הסוציאלים וכלל שירותי המועצה ילוו את המשפחה ויסייעו להם בכל מה שיידרש

פרמדיקית מד"א מרים שרביט וחובש בכיר מיחידת האופנועים של מד"א מורן אבו שקארה סיפרו בנוגע לתאונה בשומרון בשומרון בה נהרג בנימיני: "ראינו תאונת דרכים קשה בין שני כלי רכב. צעיר כבן 24 היה לכוד כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו. פצוע נוסף כבן 42 היה בסמוך לרכבים כשהוא בהכרה וסובל מחבלה בבטן. הענקנו לו טיפול רפואי ופינינו אותו בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבו בינוני".

רב רשף אופיר לוי, מפקד כוח הכבאות שהוזנק לזירת התאונה בשומרון, סיפר: "עם קבלת הדיווח הוזנקו למקום התאונה לוחמי אש מתחנה אזורית שומרון. עם ההגעה למקום זיהינו תאונת חזית צד בין שני כלי רכב פרטיים. ברכב אחד הרוג הזקוק לחילוץ, וברכב השני פצוע קשה. מיד התחלנו בפעולות לחילוץ ההרוג באמצעות כלים הידראוליים ייעודיים, תוך כדי ביצוע פעולות לכיבוי הרכב שהחל לעלות באש מכיוון המנוע. לאחר מכן ביצענו פעולות סריקה משלימות בזירה לשלילת המצאות לכודים נוספים בכלי הרכב".

כוחות כיבוי והצלה בזירת התאונה בשומרון
כוחות כיבוי והצלה בזירת התאונה בשומרון | צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל

על פי עמותת אור ירוק, לאחר שתי התאונות הקטלניות היום 111 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2024 - לעומת 100 בני אדם שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2023, עליה של 11%. עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל העמותה, מסר: "עוד יום קטלני בכבישים. המלחמה שבכביש הורגת אותנו. הרבעון הראשון של השנה שהסתיים לפני מספר ימים היה האדום ביותר ב-15 השנים האחרונות וזה מחייב את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להכריז על מצב חירום בכבישים. אסור לקבל את הכישלון הזה באדישות ושוויון נפש כאילו נגזר עלינו לחיות לצד תאונות הדרכים. שרת התחבורה והבטיחות בדרכים חייבת לאשר בהקדם את התכנית הלאומית שמונחת על שולחנה אשר תוביל לירידה של 50% בהרוגים בתאונות הדרכים בשנים הבאות".