אישום: שיווקו תוכנה - ומכרו מידע אישי של מיליוני ישראלים

מיכאל מאירי ורונן איזק הואשמו שניהלו מאגר עם 136 מיליון רשומות המכילות מידע אישי של אזרחים. התוכנה שווקה ל-784 לקוחות, בהם עו"ד וחוקרים פרטיים. השניים הרוויחו כ-3 מיליון שקלים

תוכנת אגרון המציגה את מרשם האוכלוסין של ישראל
תוכנת אגרון המציגה את מרשם האוכלוסין של ישראל | צילום: חדשות 10

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה לאחרונה לבית משפט השלום בתל-אביב כתב אישום נגד מיכאל מאירי ורונן איזק בגין ביצוע עבירות של פגיעה בפרטיות, ניהול מאגר מידע אסור והעלמת מס, זאת לאחר שהפיצו תוכנה המכילה מידע על כ-9.5 מיליון אזרחי המדינה. מהרשות להגנת הפרטיות נמסר כי הרשות ניהלה חקירה מורכבת על מנת לחשוף את הנאשמים שיצרו את התוכנה, תכנתו אותה וכאמור שיווקו אותה באופן בלתי חוקי במשך שנים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו''ד סתיו גרוסמן, בין השנים 2018-2008 השניים ערכו, שיווקו והפיצו את תוכנת "השועל" שהכילה 136 מיליון רשומות המתייחסות לכ-9.5 מיליון אזרחים מדינת ישראל, בהם גם כאלו שנפטרו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חשוד בפרשת הרצח מלפני 30 שנה: "מישהו ראה אותי בעיניים?"

לאור יום: 17 אמריקנים נחטפו על ידי חברי כנופייה בהאיטי

אחרי הסגר הארוך בעולם: אוסטרליה מסירה את ההגבלות

את בסיס הנתונים של התוכנה, שידועה בשמות "השועל" או "145", התבססה על נתונים מלפחות 38 מאגרי מידע שונים, בניהם מאגר מידע אישי ממרשם האוכלוסין של משרד הפנים בשם "אגרון", שדלף לפני למעלה מעשור והופץ באינטרנט.

הנאשמים שיווקו את התוכנה ללקוחות רבים, בניהם חוקרים פרטיים ועורכי דין תמרות תשלום חודשי או שנתי, ואלו השתמשו בתוכנה על מנת לקדם את עסקיהם. בסך הכל, נמכרה התוכנה ל-784 לקוחות שונים, ומכך הרוויחו השניים מעל ל-3 מיליון שקלים.