ההרעלה ההמונית באילת: אורחים התעמתו עם הנהלת המלון | תיעוד

60 אורחים עדיין מסתגרים בחדרים עם כאבי בטן במלון "דן" בעיר הדרומית, מחכים לתשובות לגבי הפיצוי הצפוי להם, בעקבות המצב. בינתיים, בעלי המלון מסרבים לתת מענה עד שיתקבלו תוצאות הבדיקות של משרד הבריאות. "אנחנו מושבתים, התפספסה לנו החופשה"

זמן צפייה: 05:01

רבים מהאורחים הזועמים במלון "דן" באילת סיפרו היום (רביעי) כי בסך הכול רצו לצאת לחופשה באחד המלונות הכי יוקרתיים שיש לעיר להציע, אבל כבר יומיים שהם מוצאים את עצמם בסיוט, סגורים בחדרי המלון עם כאבי בטן ושלשולים.

אחרי שקרוב למאה מהם לקו בקלקול קיבה מסתורי, כעת הם מאשימים את מטבח המלון והארוחה שהוגשה להם שלשום. אחת האורחות מספרת, "הרגשתי כאבי בטן, התחילו הקאות, שלשולים. אנשים התחילו לדבר והגיעו ללובי כדי לדווח, ואז כל אחד סיפר שגם בחדר שלנו מקיאים. זאת חופשה שאנחנו מחכים לה כל השנה, ואתמול לא יצאנו דקה מהחדר. רצינו להגיע לבית המלון הכי טוב שאפשר, והתבאסנו".

האורחים הזועמים במלון ''דן'' באילת - סגורים בחדרם
האורחים הזועמים במלון ''דן'' באילת - סגורים בחדרם

עוד סיפר אחד האורחים במלון: "ביום שני חטפתי קלקול קיבה, הקאות, שלשולים, כאבי בטן, בחילות, חולשה כללית. חזרתי לחדר ושרפה לי הבטן. לא הצלחתי לזוז מהמיטה. אחים שלי גם לא מרגישים טוב, הכול נהרס.
אני חיכיתי לחופשה הזאת מלא זמן".

בעיצומה של הסערה, נכנס כתבנו הבוקר למטבח המלון שבו על פי חשדם של האורחים הוכן המזון המקולקל, אלא ששם הפנו אותנו למשרד הבריאות. "יש לנו מטבח מסודר, בינתיים לא מצאו כלום. זה סגן השף של המטבח
שמאכיל מדי יום אלפי אורחים. מבחינתו, קלקול הקיבה כלל אינו קשור אליו. אם היו מוצאים משהו, נראה לך שהיו נותנים לנו פה להישאר? היו סוגרים את המקום".

האורחים הזועמים במלון ''דן'' באילת
האורחים הזועמים במלון ''דן'' באילת

בינתיים האורחים שמרגישים לא טוב נאלצים להסתגר בחדרים, ואילו הנהלת המלון מתבצרת בסירובה לפצות את האורחים. "מי שמקיא ומשלשל לא אוכל את כל מה שהיה להם בצלחת". במקביל, אורחת נוספת מספרת: "בצוהריים הבן שלי עולה מהבריכה, לא מסיים משפט, מתחיל להקיא. אני עם שלושה ילדים שלצערי מושבתים. התפספס להם".

צוות המלון בוחר עד כה שלא להשיב על שאלות ופניות האורחים. "אנחנו לא מתעלמים מאף אחד. אנחנו צמודים להנחיות של משרד הבריאות. כולכם תקבלו תשובה, זה מה שיש לי להגיד". ברקע הדברים, יש לציין כי חופשה של שלושה לילות לזוג הורים ושני ילדים במלון זה עולה לא פחות מ-17,000 שקלים.