"בגלל מצוקה כלכלית": קורבן הלינץ' בבת ים ניסה לשים קץ לחייו

אחרי שככל הנראה בלע כמות גדולה של כדורים פסיכיאטריים שהוא נוטל במרשם, פונה סעיד מוסא לבית חולים. אשתו שמה לב למצוקתו והזעיקה את גורמי הרפואה, מצבו התייצב ובמגמת השתפרות

זמן צפייה: 01:58

קורבן הלינץ' בבת ים, סעיד מוסא, הגיע היום (שלישי) לבית החולים אסף הרופא, לאחר שככל הנראה ניסה לשים קץ לחייו, על ידי כך שבלע כמות גדולה של כדורים פסיכיאטריים שהוא נוטל במרשם. אשתו הבחינה במצוקתו והזעיקה את גורמי הרפואה, ומצבו התייצב ונמצא במגמת השתפרות.

אחמד משהראווי, חבר מועצת העיר תל אביב לשעבר וחברו של סעיד, המלווה אותו מאז אירוע הלינץ׳, יצא בקריאה לציבור הרחב לסייע ולתרום לסעיד ולבני משפחתו, דרך חשבון הבנק שלו. לדבריו, "סעיד אמר לי שהרקע לפגיעה הוא כלכלי".

כזכור, לאחר שעשרות יהודים תקפו אותו וכמעט גרמו למותו, מוסא, תושב רמלה, דיבר בשנה שעברה ממיטת בית החולים איכילוב, שם התאושש מהאירועים הקשים, וסיפר על המקרה: "זו פעם ראשונה ששמעתי את השאלה אם אני ערבי. הלכתי לעבוד בטיילת בת ים. מישהו שאל אותי אם אני ערבי, חשבתי שהוא רוצה עזרה. ואז קפצו עליי עשרות אנשים כדי להכות אותי. היו מכות מוות. המסר שלי הוא שכולנו בני אדם שחיים יחד".

על פי כתב האישום שהוגש בספטמבר האחרון נגד שלושה מעורבים, ב-12 במאי החלה התארגנות שפורסמה ברשתות החברתיות כדי לפגוע באזרחים ערבים ובעסקים בבעלותם, בטיילת בבת ים. במסגרת קבוצת ווטסאפ ייעודית שהוקמה, נשלחו הודעות כמו "ערבי גבר זה ערבי בקבר", ובהמשך אותו הערב עשרות פורעים התקהלו, ביניהם גם הנאשמים, והחלו לנפץ חלונות של בתי עסק בבעלות אזרחים ערבים.

בסביבות השעה 21:30 באותו הערב, הגיע סעיד מוסא עם רכבו אל הטיילת ועצר בפקק תנועה, כאשר אחד הנאשמים ניגש אליו ושאל אותו אם הוא ערבי. כאשר מוסא השיב לחיוב, הוטח לעברו אגרוף שממנו הצליח לחמוק. בהמשך לכך, תקפו הנאשמים את מוסא בצוותא עם עשרות אחרים. הם הוציאו את מוסא מרכבו בכוח, הפילו אותו לרצפה והיכו אותו בעצמה, ואף הטיחו בפניו קורקינט חשמלי.

כתוצאה ממעשיהם של הנאשמים, נגרמו למוסא חבלות חמורות בגופו, ביניהם שברי ריסוק באף, שברים בארובות העין, שברים בשיניים, חתכים עמוקים בפנים ובראש, שטפי דם בפנים ובראש. בנוסף, נגרמו לו חבלות וחתך בחזה ונגרמה לו בצקת בגרון.