רופאה טוענת שהותקפה בבני ברק: "דפקו על הרכב, בעטו וקיללו"

אתמול יצאה ד"ר ענבר ריינר כסלו, מתמחה ברפואת נשים בביה"ח שיבא, מקופת החולים בעיר שבה היא עובדת. כשנסעה ברכבה, היא מספרת, הותקפה לפתע על-ידי המון: "עשרות תושבים התגודדו סביב הרכב שלי, זרקו איומים כגון 'נראה לכולכם מה זה, נגרש אתכם'. אף פעם לא פחדתי כך".

תיעוד מתוך הרכב של ד"ר ענבר כסלו ריינר
תיעוד מתוך הרכב של ד"ר ענבר כסלו ריינר | צילום: פייסבוק. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ד"ר ענבר ריינר כסלו, מתמחה ברפואת נשים בבית החולים שיבא בתל השומר, סיפרה כי הותקפה אתמול (שלישי) בבני ברק בצאתה ממוקד קופת החולים שבה עבדה, "לבושה במדי בית חולים, במקום שבו אני עובדת ומטפלת בנשים. בנשים שלהן. בגלל גחמה מבישה של נהג אלים שחסם את הדרך ולא נתן לי לעבור כי ככה התחשק לו. נחסמתי מקדימה על ידו ומאחור על-ידי רכבים אחרים. כלואה ברכב, חוששת, מפחדת".

בפוסט בעמוד הפייסבוק שלה היא תיארה עוד: "הדופק עולה ואני מבינה שהפחד מוצדק, אמיתי. עשרות תושבים התגודדו סביב הרכב שלי, דפקו על החלונות בכעס, בעטו בגלגלים, ניסו לפתוח את הדלתות בכוח, זרקו קללות ואיומים כגון 'פה זה לא תל אביב' ו'נראה לכולכם מה זה, נגרש אתכם, אתם לא רצויים' כשמסביב המון אנשים, והמון נשים, אותן נשים שבהן אני מטפלת; נשים עם ילדים, עם עגלות, אימהות - עומדות ומסתכלות. כי הייתי האישה הלא נכונה במקום הלא נכון.

"אני רופאה. זו הדרך שבחרתי. זה בלתי נפרד ממני. זה עמוק בלב שלי; והיום - הלב שבור, מרוסק, גמור. קו אדום בוהק נרמס באופן ברור. אני תמיד שם עבור המטופלות בלי קשר לצבע, לדת או לדעות. אני שם בלב שלם אוהב, דואג, מטפל, חומל, מנחם. אולי בגלל זה הזדעזעתי כל כך לגלות שנאה גלויה, תוקפנית ואלימה דווקא במקום שאליו באתי כדי לטפל".

לדברי ד"ר ריינר כסלו, "הייתי מזועזעת כל כך שלא יכולתי להמשיך לנהוג. הרגשה של טירוף. של קרקע נשמטת. לא יכולתי לנשום. לא הצלחתי להבין איך זה הגיוני; איך זה קורה 20 דקות מהבית שלי. שוטר ליווה אותי מחוץ לגבולות העיר כאילו מדובר בשטח זר ועוין. במשך שעה ארוכה זה הרגיש כך. שם, בחוץ, התפרקתי. לא חושבת שפחדתי ככה אי פעם. במקום שבו הלכתי לטפל, לנחם, לרפא - יצאתי מפורקת".

בבית החולים שיבא הגיבו על המקרה: "אמש התרחש אירוע אלימות נגד רופאה משיבא, בעודה בתפקיד מטעם המרכז הרפואי, במוקד של קופת חולים, בעיר בני ברק. הנהלת המרכז וכלל עובדיו מגנים בתוקף כל גילוי אלימות ופועלים למגר ולמנוע הישנות של מקרים חמורים מסוג זה. אנו מלווים את הרופאה החל מהרגע הראשון ומעניקים לה מעטפת תומכת ואת כל הליווי הנדרש. לא נסבול פגיעה בעובדינו המסורים שמטפלים בחולים יומם ולילה, בשום מקום ובשום מצב. לנו, כעובדי שיבא המהווים את ספינת הדגל של מערכת הבריאות בישראל, אחריות לאומית להוות עוגן של יציבות, קיום בצוותא, שותפות ורעות. כך היה מאז ומעולם, וכך גם בעת הזו.

"בשיבא עובדים יחד ובהרמוניה, אנשים מכלל המגזרים, למען מטופלינו, המייצגים את הפסיפס האנושי המגוון של החברה הישראלית. אנו נמשיך להיות עמוד האש המלכד של החברה בישראל בעת שגרה ובעת משבר".

ממשרד הבריאות נמסר: "אנו רואים בחומרה כל ניסיון פגיעה, אלימות פיזית או מילולית כלפי אנשי צוות רפואי. זו תופעה חמורה, בלתי נסבלת ומשרד הבריאות יפעל בכל הדרכים האפשריות כדי להבטיח את שלום הצוות המטפל והמטופלים עצמם".