איש העסקים שניצל מניסיון החיסול בקפריסין: "לא הייתי היעד"

לאחר שרה"מ ושר הביטחון הודיעו כי איראן עומדת מאחורי ניסיון החיסול, איש העסקים הישראלי אמר בריאיון לחדשות 13 כי הוא ממשיך לעבוד כרגיל. "לא היה איום שמופנה אלי באופן ישיר"

זמן צפייה: 02:04

איש העסקים טדי שגיא, שניצל מניסיון התנקשות בקפריסין, התייחס הערב (שני) לאירוע בשיחה עם חדשות 13. לדבריו, הוא לא היה היעד, וכעת הוא ממשיך בעסקיו כרגיל. "זה נשמע מפחיד, אבל זה היה רחוק מהמציאות", הסביר. "לא יצרו איתי קשר כדי שאעזוב את קפריסין - לא הייתי אף פעם יעד".

עוד הסביר שגיא כי "היה אירוע ביטחוני, היו הרבה שמועות ואני מקווה שתוך כמה שעות הכול יתברר. אני מודה לכל הגורמים הרלוונטיים. אני ממשיך בעסקיי. זה לא מענייני להתעסק בענייני ביטחון המדינה לא היה שום איום שמופנה אלי באופן ישיר. המטרה הייתה לכוון לישראלי, כמו שכולם קוראים בעיתון, אין לי מה לומר מעבר לזה. אמשיך לעשות עסקים בקפריסין".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

משתמשים מדווחים: תקלה עולמית בוואסטאפ, פייסבוק ואינסטגרם

אושר: חובת התקנת חלון ממ"ד עבה יותר בבתים בטווח 7 ק"מ מעזה

איראן בתגובה להאשמות על ניסיון החיסול בקפריסין: "חסרות בסיס"

יש לציין כי המתנקשים חיפשו איש עסקים בולט שאפשר לקשור אותו בפעילות צבאית, ובעצם לטעון כי עבד עם המוסד או עם הצבא. המתנקשים הסתובבו רבות באזור המבנה של שגיא, כי זיהו בו מרכז פעילות, אך המטרה כאמור הייתה יעדים ישראליים באופן כללי.

מוקדם יותר היום התייחס דוברו של ראש הממשלה נפתלי בנט, מתן סידי, לפרסומים אודות ניסיון החיסול, ומסר כי "בניגוד לחלק מהפרסומים אמש בנוגע לאירוע בקפריסין, אבקש להבהיר, בשם גורמי הביטחון, כי מדובר באירוע טרור שכוון על ידי איראן כנגד אנשי עסקים ישראלים המתגוררים במדינה". דוברו של בנט הוסיף כי "אין מדובר באירוע פלילי, ואיש העסקים טדי שגיא לא היה היעד למתקפה".

שר הביטחון בני גנץ אמר על האירוע כי "אנחנו פועלים בכל הזירות, ומול כל הכוונות. כפי שפורסם, לאחרונה סוכלה עוד פעולה תוקפנית של איראן שכוונה נגד יעדים ישראלים בקפריסין. איראן ממשיכה להיות איום עולמי, אזורי וגם אתגר לישראל, ואנחנו נמשיך לפעול בכדי להגן על אזרחינו וביטחון מדינת ישראל בכל מקום ומול כל איום".

כזכור, אתמול פורסם כי איש העסקים הישראלי, המיליארדר טדי שגיא, ניצל בימים האחרונים מניסיון התנקשות בקפריסין וכי הרשויות המקומיות עצרו אזרח אזרבייג'ן בן 38, שהיה תחת מעקב משטרתי, וברשותו נמצאו אקדח, משתיק קול וכמות גדולה של כדורים.