קרובי חטופים ונרצחים הותקפו: "דורשים מנתניהו לגנות"

אחרי שעינב צנגאוקר ושי דיקמן הותקפו פיזית ומילולית, במטה המשפחות דורשים מנתניהו לגנות את ההסתה. צנגואקר, שבנה מתן חטוף, התלוננה במשטרה נגד חשוד מנהריה שאיים עליה לכאורה ברשת - ובת דודתה של כרמל גת התלוננה כי נהדפה באלימות על-ידי שוטר בהפגנה. הערב: צומת בגין בת"א נחסם לסירוגין, מפגינים מחו מול ביתו של אריה דרעי

זמן צפייה: 01:43

מחאת משפחות החטופים ממשיכה גם הערב (שני) ובתל אביב נחסם לסירוגין צומת בגין. אביו של נמרוד כהן החטוף בעזה משתתף בהפגנה, לצד משפחות חטופים נוספות, בדרישה לקדם העסקה לחזרתם. לאחר שורת מקרי אלימות כלפי בני משפחות חטופים, דרש מטה משפחות החטופים מראש הממשלה בנימין נתניהו "לגנות באופן פומבי ונחרץ את ההסתה המסוכנת".

בתוך כך, מאות מפגינים הגיעו אל מול ביתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי וקראו לחתום על עסקה שתשיב את יקירהם. המפגינים דרשו מדרעי להפעיל לחץ על רה"מ נתניהו, וכרזו פסוקים מהתורה המזכירים את מצוות פדיון שבוים. זאת אינה הפעם הראשונה שהמחאה מתקיימת מול ביתו של יו"ר ש"ס, וצפויות מחאות נוספות בימים הקרובים.

בתוך כך, הגישה הבוקר עינב צנגאוקר, שבנה מתן חטוף, תלונה במשטרה כלפי תושב נהריה שאיים עליה לכאורה ברשתות החברתיות. גם שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת שנרצחה בשבי, התלוננה כי נהדפה על-ידי שוטר בהפגנה בגן ציבורי בירושלים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2409091532' autoplay='0' credit='דוברות מטה המשפחות להחזרת החטופים' desc='שי דיקמן, בת דודתה של כרמל גת נהדפת ע"י שוטר ' poster='' kid='1_0zk7afs1' duration='20']

לאחר העדות במשטרה אמרה צנגאוקר: "אימא שהבן שלה חטוף בעזה לא מפחדת מאף בריון מוסת שמאיים בסרטונים עם סכין. יש לי ילד להציל ואלחם עליו ועל עוד 100 חטופים ולא אעצור עד שכולם יחזרו אלינו הביתה בעסקה. ההסתה והאלימות לא ירתיעו אותי. הגיע הזמן שראש הממשלה והשרים יגנו את ההסתה והרעל נגד משפחות חטופים, ויקדמו את העסקה שעל השולחן מחודש יולי שתחזיר אלינו הביתה את האהובים שלנו. העם רוצה את החטופים בבית ולא מוכן שנתניהו יקריב את החטופים למוות, עבור שרידותו האישית".

עינב צנגאוקר בהפגנה בתל אביב
עינב צנגאוקר בהפגנה בתל אביב | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

שי דיקמן אמרה: "אתמול קמתי משבעה על רצח כרמל כדי להיאבק על סוף טוב יותר לכל 101 החטופים שעדיין בשבי. הצטרפתי לסטודנטים ירושלמים שהתיישבו בגן העצמאות בירושלים עם שלטים "סליחה הירש", "סליחה כרמל" והמשטרה הגיעה לפנות אותנו בכוח. למה? מי לא רוצה לראות שלט שכתוב עליו "סליחה הירש"? את השלט הזה משטרת ישראל החרימה".

משפחות חטופים בת"א
משפחות חטופים בת"א | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ממטה המשפחות נמסר: "מגנים בתוקף כל תקיפה מילולית או פיזית כלפי בני משפחות החטופים. משפחות החטופים נמצאות כבר 11 חודשים תחת סבל בל יתואר של דאגה אינסופית לגורל יקיריהן ואל לנו, או לכל אדם בישראל, לשפוט ולבקר אף משפחה על הדרך בה היא בוחרת להילחם על החזרת יקיריה".

"משטרת ישראל עובדת בשיתוף פעולה מלא והדוק עם מטה משפחות החטופים כבר 11 חודשים", נמסר ממטה המשפחות: "עם זאת, אין מקום לשום הפעלת כוח כלפי בני משפחות חטופים ומפגינים אשר כל חטאם היה החזקת שלט עם הכיתוב "כרמלי סליחה".