מהצפון ועד הדרום: מפת המחסומים לאכיפת הסגר הכללי

המשטרה הודיעה כי בכוונתה להציב 25 חסימות קבועות כדי לאכוף את התקנות החדשות. מלבד המחסומים, אלפי שוטרים וניידות יבצעו סריקות בכבישי הארץ במהלך כל שעות היממה כדי לאתר מפירי סגר

זמן צפייה: 01:40

המשטרה תפרוס החל מהלילה (שישי) 25 מחסומים ברחבי הארץ כדי לאכוף את התקנות של החמרת הסגר, שייכנסו לתוקפן בחצות. אזרחים שייתפסו מפירים את הסגר צפויים לקבל קנסות.

נוסף על כך, במהלך כל שעות היממה יבצעו אלפי שוטרים סריקות בכל הכבישים ברחבי הארץ ויציבו מחסומים בנקודות שונות, במטרה לתפוס מפירי סגר.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס להידוק הסגר והפציר באזרחים להישמע להנחיות. "אנחנו נכנסים לסגר כדי שלא נהרוג אחד את השני, אנחנו נכנסים לסגר מפני שמחלקות הקורונה וטיפול נמרץ בבתי החולים עומדות בפני קריסה.כולנו, ללא יוצא מן הכלל מחויבים לציית לכלליו. גם אם יש ויהיו, גורמים כאלה או אחרים, שיפרו את ההנחיות, הפרות אלו אינן מקנות היתר לאף אחד להפר את החוק. אנא זכרו כשאנו מפרים את ההנחיות אנחנו מעמידים את היקרים לנו, את הקרובים לנו ביותר, כמו את יתר אזרחי ישראל, בסכנה של ממש".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

הרב קנייבסקי הנחה לסגור את תלמודי התורה "לכמה ימים"

הנשיא ה-46: אחרי המהומות – אושר ניצחונו של ג'ו ביידן בבחירות

נתניהו: "ההסתערות על בניין הקפיטול מחפירה ויש לגנותה"

מפת מחסומי המשטרה בסגר השלישי
מפת מחסומי המשטרה בסגר השלישי | צילום: דוברות המשטרה

אמש, כזכור, הממשלה אישרה את הידוק הסגר למשך שבועיים, החל מחצות. בין היתר, נאסרה התקהלות של יותר מחמישה אנשים במתחם סגור ולמעלה מעשרה במקום פתוח, מלבד חתונות, בריתות והלוויות, שיוכלו להתקיים עם כמות כפולה של משתתפים.

מוסדות החינוך ייסגרו כולם, למעט חינוך מיוחד ונוער בסיכון. פנימיות יוכל לפעול חודש ברצף, אך לא תתאפשר כניסת תלמיד שיצא מהמוסד. בד בבד, התפוסה בתחבורה הציבורית תצומצם ל-50%. תיאסר טיסה לחו"ל, למעט למי שרכש כרטיסים לפני כניסת התקנות לתוקף.

מחסום משטרתי בלילה הראשון של הסגר השלישי | צילום: רויטרס

ככלל, נאסרה הגעת עובדים למקום עבודתם, אם אינו חיוני. עם זאת, תתאפשר שהיית עובד שנדרש לשם תחזוק מקום העבודה, כמו תיקון ליקויים, שמירה, תשלומי שכר ועוד. רשימת מקומות העבודה החיוניים לא השתנתה מאז הסגרים הקודמים, אך נוספה אליה עורכי דין שמייצגים לקוחות בבית משפט ועובדים של ועדת הבחירות המרכזית או ועדה אזורית מסוג זה.