משלוח למרחק קצר ותירוצים ליציאה מהבית: הקשיים באכיפת הסגר

7,000 שוטרים וחיילים וכן פקחים רבים ייפרסו כדי לאכוף את ההנחיות. אולם, קיימות לא מעט פרצות בתקנות, כך שמי שירצה להפר אותן יוכל ככל הנראה לעשות זאת מבלי לתת על כך את הדין

זמן צפייה: 00:00

ישראל תיכנס לסגר בפעם השנייה מחר (שישי) בשעה 14:00, למשך שלושה שבועות לפחות. 7,000 שוטרים וחיילים ייפרסו כדי לאכוף את ההנחיות. זאת, בנוסף לפקחי הרשויות המקומיות. אולם, נראה שקיימות לא מעט פרצות בתקנות החדשות, כך שמלאכת האכיפה תהיה לא פשוטה בכלל.

כך למשל, אדם שייתפס במרחק אסור מביתו יוכל לטעון שהוא הלך לקנות מזון או תרופות, שהוא בדרך לקופת חולים, פסיכולוג או טיפול אלטרנטיבי, או סתם יצא להליכה ספורטיבית. במקרים כאלו, שמותרים לפי חוק, יתקשו הפקחים והשוטרים להבחין בין אלה שדוברים אמת לאלה שמשקרים.

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "לא נהסס להוסיף הגבלות אם יהיה צורך בכך"

בכירים בקבינט הקורונה: שוקלים להכריז על "אירוע חירום אזרחי"

פחות מיממה לסגר: רה"מ, אדלשטיין וגמזו דנו על החמרת ההגבלות

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

מגבלה נוספת שעסקים רבים מתכוונים לפרוץ היא האיסור לבצע "טייק אווי" ממסעדות. על פי התקנות, משלוחים מותרים, אפילו למרחק של כמה מטרים. בשל כך, מי שירצה יוכל להגיע למסעדות או חנויות מזון מהיר ולהזמין "משלוח" למרחק של כמה מטרים, כל עוד הוא לא אוסף אותו מהחנות עצמה.

בשל כל החורים הקיימים בהחניות, נראה שמי שיהיה מספיק נחוש להפר את הסגר, יצליח לעשות זאת, ככל הנראה מבלי לתת על כך את הדין. הצלחת הסגר, תלויה קודם כול באמון הציבור, שעל פי הנראה, נפגע בעקבות ניהול המשבר.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

הערב, ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הצהרה לתקשורת לקראת כניסת הסגר לתוקף מחר ב-14:00 והזהיר כי תיתכן החמרה בהגבלות בהמשך. "ביומיים האחרונים אנחנו עדים לעלייה מדאיגה נוספת בתחלואה, ובהמשך גידול מספר החולים הקשים", אמר נתניהו. "ייתכן שלא תהיה ברירה אלא להחמיר את ההנחיות. לא אטיל סגר סתם על האזרחים, ולא אהסס להוסיף הגבלות אם יהיה צורך בכך".

"הסגר הזה חשוב ומתבקש, ונעמוד בו כולנו יחד", הצהיר רה"מ. "קבענו מראש שאחד הקריטריונים להטלת מגבלות ולסגירה יהיה תלוי בדגל אדום שתניף מערכת הבריאות. היא הניפה את הדגל הזה. אומנם מדובר בסגר, אבל עשינו את כל המאמצים כדי לאזן בין הצרכים הבריאותיים לכלכליים".