אחרי המהומה: בית"ר י-ם תקבל את גביע המדינה בטקס בבית הנשיא

נשיא המדינה הרצוג נענה לבקשת יו"ר ההתאחדות שינו זוארץ וראש עיריית ירושלים משה ליאון לקיום טקס הענקת גביע המדינה לבית"ר ירושלים, אך החליט כי הטקס יתקיים בסימן 'נלחמים ומגני את האלימות בספורט'. הסוגייה המשפטית האם להעניק את הגביע כלל לקבוצה מהבירה נבדקה על ידי היועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל, שאישר את ההענקה והוביל למהלך שיתקיים בבית הנשיא

זמן צפייה: 08:52

למרות האירוע החמור שהעיב על סיום גמר גביע המדינה בכדורגל אמש (שלישי), הענקת הגביע לבית"ר ירושלים תתקיים היום בבית הנשיא בשעה 18:30, ותיערך בסימן 'נלחמים ומגני את האלימות בספורט'. רק לאחר מכן יעברו השחקנים לחגוג עם האוהדים בגן סאקר.

ראש העיר ירושלים משה ליאון ויו"ר ההתאחדות לכדורגל פנו לנשיא יצחק הרצוג, התנצלו בפניו על אירועי האלימות החמורים וביקשו לקיים היום את טקס הענקת הגביע לבית"ר ירושלים, לאחר שהיועץ המשפטי של ההתאחדות לכדורגל קבע כי ניתן להעניק לקבוצה את התואר. הנשיא נענה לבקשה, והתנה אתה בכך שהענקת הגביע תתקיים כאירוע חינוכי בסימן ׳נלחמים ומגנים את האלימות בספורט׳, תוך גינוי חד משמעי לאלימות בספורט.

אוהדי בית''ר ירושלים
אוהדי בית''ר ירושלים | צילום: אורן בן חאקון, פלאש 90

כזכור, גמר גביע המדינה בכדורגל הסתיים בטעם רע, עם פריצת אוהדי בית"ר ירושלים לכר הדשא בסיום הניצחון של קבוצתם 0:3 על מכבי נתניה. הקבוצה הירושלמית זכתה בגביע המדינה לראשונה לאחר 14 שנים ואוהדי הקבוצה מהבירה התפרצו לשדה המשחק, לקחו מדליות, הביאו לפינוי נשיא המדינה יצחק הרצוג מהאצטדיון ובסופו של דבר אף בוטל טקס ההנפה.

כ-45 דקות לאחר שריקת הסיום, אוהדי בית"ר ירושלים ירדו אל כר הדשא והתפרעו שם בחגיגות הניצחון. הם לקחו מהמדליות שהיו על שולחן ההנפה, לא הסכימו להתפנות ואף הביאו לפינויו של נשיא המדינה מהמקום. לאחר האירוע נשמעו קריאות לבטל את זכייתה של הקבוצה ולהטיל עונשים כבדים עליה, שכאמור קיבלו תפנית וכעת הקבוצה אכן תזכה להניף את הגביע בו זכתה.