רוכב אופנוע נסע נגד כיוון התנועה - במהירות של 200 קמ"ש • צפו

הרוכב, תושב המרכז כבן 40, תועד כשהוא נוסע במהירות מופרזת סמוך לעיר הבה"דים בנגב. בתיעוד ניתן לראות אותו מבצע עקיפות בקו הפרדה רציף ומסכן את יתר הנהגים. הוא נעצר בתום מרדף משטרתי

זמן צפייה: 01:48

רוכב אופנוע תועד כשהוא נוסע במהירות מופרזת של 200 קמ"ש בכביש 40 סמוך לעיר הבה"דים. תוך כדי נסיעתו הפרועה הוא ביצע עקיפה של משאיות על אף קווי ההפרדה הרציפים, ונסע לאורך מאות מטרים בנתיב הנגדי. הוא אף הגדיל לעשות וביצע עקיפה כפולה, כלומר עקף מכונית שעוקפת רכב אחר.

רוכב האופנוע, שגם דאג להסתיר את לוחית הרישוי שלו לאורך כל הנסיעה, לא שם לב לאופנוע המשטרתי שדלק אחריו. השוטר הזעיק כוחות נוספים לנקודות בהמשך הדרך, כדי שיבצעו חסימות ויעצרו אותו לפני שיגרום לפגיעות בנפש. רק לאחר שהתנועה האטה, הצליח השוטר להתקרב אליו ולסמן לו לעצור. סגן ניצב ערד זיתוני, מפקד סיירת האופנועים באגף התנועה, ציין כי "בנסיעה כזו של אופנוע, בצורה מסוכנת ובמהירות מופרזת - אין מקום לטעויות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

ארה"ב: תומך עליונות לבנה נעצר בחשד שתכנן לפוצץ בית כנסת

אונס בת השבע: 4 חודשים לאחר ששוחרר – קטוסה קורא לסגירת התיק

פקח נתן דוח לנהג שחנה בחניית נכים – והוכה: "ניצלתי בנס"

רוכב אופנוע מבצע עקיפה אסורה ב-200 קמ''ש
רוכב אופנוע מבצע עקיפה אסורה ב-200 קמ''ש

לאחר שהצליח לגרום לרוכב האופנוע לעצור, הורה השוטר לעמיתיו לשחרר את החסימות בהמשך הדרך, והחל לבדוק את רישיונותיו של הרוכב, תושב המרכז בשנות ה-40 לחייו. הוא קיבל זימון לדיון בבית המשפט על כך שהפך את הכביש למסלול מרוצים מסכן חיים.

על פי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מתחילת השנה נהרגו 54 רוכבי קטנועים ואופנועים לעומת 39 בתקופה המקבילה אשתקד. כ-40% מהתאונות הן "תאונות עצמיות" שנגרמות, בין היתר, כתוצאה מסטייה מהנתיב או מהיסח הדעת של הרוכב בעצמו. סנ"צ זיתוני הוסיף כי המשטרה העלתה את האכיפה בשיעור של כ-15%: "אנו עושים הכול כדי לשנות את תרבות הנהיגה בכלל ותרבות רכיבת האופנועים בפרט, אך התופעה עדיין נפוצה מאוד", סיכם.