"חולצו לאחר שהמתקן קרס": שני פצועים קשה בתאונת מנוף במעלות

צוותי כיבוי הוזעקו למרכז מסחרי שבעיר וחילצו את שני הפועלים מסל המנוף שהתנתק במהלך העבודה. הפצועים פונו לבית החולים בנהריה עם חבלות בראש ובגפיים

זמן צפייה: 01:04

שני פועלים כבני 30 נפצעו קשה וקשה מאוד הבוקר (שני) בתאונת עבודה במעלות, לאחר שסל מנוף בו עבדו התנתק ממקומו. ארבעה צוותי חילוץ הגיעו למקום וחילצו את הפצועים – שפונו בהמשך לקבלת טיפול רפואי בבית החולים בנהריה, כשהם סובלים מחבלות בראש ובגפיים.

פראמדיקים של מד"א, אמיר בוהדנה ושקד אנקונינה סיפרו, שהגיעו לזירת האירוע סיפרו: "כשהגענו ראינו את משאית המנוף עומדת עם זרוע פתוחה ובסמוך אליה את הפועלים בהכרה כשהם לכודים בתוך סל המנוף שקרס ונפל מגובה של כ-15 מטר. תוך כדי פעולות החילוץ של הכיבוי שניסרו את הסל ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו לפצועים טיפול רפואי שכלל קיבועים, עצירת דימומים ומתן תרופות לשיכוך כאבים. מיד כשהם חולצו העברנו אותם לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם במצב קשה ויציב לבית החולים".

בסוף השבוע נהרג צעיר כבן 20 ככל הנראה מפגיעת מלגזה באזור תעשייה ברהט שבדרום. המשטרה ממשיכה לחקור את נסיבות האירוע. צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק או נשימה, ונאלץ לקבוע את מותו במקום.

עוד בחדשות 13:

תאונת עבודה בדרום: צעיר נהרג מפגיעת מלגזה ברהט

כתוצאה מקריסת מנוף שמותקן על משאית: פועל כבן 60 נהרג בחיפה

חייל צה"ל נפצע קשה בתאונת עבודה בבסיס בצפון הארץ

תאונת עבודה במעלות
תאונת עבודה במעלות | צילום: דוברות כיבוי אש

"כשהגענו למקום ראינו צעיר בשנות העשרים שוכב בסמוך למלגזה", סיפר חובש מד"א עלא אלהוזייל, "הוא היה מחוסר הכרה ללא נשימה וללא דופק, הוא סבל מחבלת ראש קשה ומחבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

בשבוע שעבר נהרג פועל כבן 60  סמוך למפעל בשדרות ההסתדרות בחיפה, לאחר שנפגע מקריסת מנוף שמותקן על משאית. צוות מד"א הגיע למקום ומצא את הגבר ללא סימני חיים עם חבלת ראש קשה ונאלץ לקבוע את מותו.

פרמדיק מד"א שהגיע לזירת האירוע סיפר: "כשהגענו למקום ראיתי בשביל הגישה סמוך למפעל גבר שוכב מחוסר הכרה, עם חבלת ראש קשה. תוך כדי הבדיקות הרפואיות סיפרו לי שהוא נפצע בזמן עבודתו. הוא היה ללא סימני חיים, ולפרמדיקים של מד״א לא נותר אלא לקבוע את מותו".
תאונת המלגזה ברהט
תאונת המלגזה ברהט | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לפני כשבועיים פועל כבן 40 נהרג כתוצאה מנפילה מגובה בבניין מגורים ברחוב משה זאב פלדמן בירושלים, בזמן שככל הנראה עסק בעבודות שיפוצים. תחילה, צוותי מד"א שהגיעו למקום מצאו אותו עם פגיעה רב מערכתית וביצעו בו פעולות החייאה, אך בסופן נאלצו לקבוע מותו. מהמשטרה נמסר כי מבירור ראשוני של האירוע, עולה החשד כי האיש עבד במרפסת בקומה הרביעית בבניין הנמצא בשלבי הרחבה, ממנה ככל הנראה נפל מסיבה שטרם ברורה.

לפני כחודש, פועל כבן 20 נהרג מפגיעת משטח בטון שהתנתק ממנוף במפעל באזור תעשייה הסמוך ליישוב מעלה אדומים. צוותי מד"א הגיעו למפעל, מצאו את העובד כשהוא ללא רוח חיים – ונאלצו לקבוע את מותו.