המדריך הטורקי של בני הזוג אוקנין: "ביקשתי מהם לא לצלם"

הסנגור של משפחת אוקנין יבקר את מדריך הטיולים שנעצר בטורקיה, במטרה להבין פרטים חדשים אודות המקרה. המדריך טען שביקש מבני הזוג שלא לצלם והסביר כי זה מסוכן - אך, לדבריו, הם לא שמעו לו

זמן צפייה: 01:13

הסנגור הטורקי מטעם משפחת הזוג שנעצר בטורקיה, נטלי ומורדי אוקנין, יבקר היום (ראשון) את מדריך הטיולים העצור, במטרה להבין פרטים חדשים על המקרה. המדריך, שהתלווה אל הזוג בטיולם, טען שביקש מבני הזוג שלא לצלם והסביר כי זה מסוכן - אך הם לדבריו לא שמעו לו, וצילמו בכל זאת.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר החוץ יאיר לפיד קיימו התייעצות בעניינם של הזוג בהשתתפות מנכ"ל משרד החוץ, ראש המל"ל וגורמים נוספים. בשיחה נסקרו המאמצים שהתבצעו במשך סוף השבוע בנושא, וסוכם על המשך הטיפול בסוגיה בדרגים הבכירים בישראל, במטרה להביאה לפתרון בהקדם האפשרי.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחזית: אובך, זיהום אוויר וגשם מקומי – חשש לשיטפונות בנחלי הדרום

בתום 4 ימי חיפוש: אותרה גופתו של הצעיר הישראלי שנעדר במקסיקו

הכדורגלן ליאור אסולין רגע לפני שנכנס לכלא: "מכה אחר מכה"

כזכור, משרד החוץ נמצא בקשר רצוף עם משפחת אוקנין מרגע שנודע דבר מעצרם של הזוג, ומעדכן אותם באופן שוטף במאמצים הנעשים לשחרורם. בית המשפט בטורקיה קבע כי השניים, שצילמו את ארמונו של נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן שבאיסטנבול - יואשמו ככל הנראה בריגול, ויישארו במעצר עד להודעה חדשה.

כזכור, מעצר זוג הישראלים הוארך ב-20 ימים נוספים. רה"מ נפתלי בנט שוחח אתמול עם המשפחה, והדגיש שוב כי הזוג לא עובד עבור אף סוכנות ישראלית. "הנושא בטיפול בדרגים הבכירים ביותר בארץ, נביא לפתרון בהקדם", הוא מסר. לפני כן, שוחח גם הנשיא הרצוג עם משפחת העצורים בטורקיה, ואמר כי הוא "משוכנע בחפותם". במקביל, המשפחה השיקה קמפיין גיוס המונים למימון המאבק המשפטי בנושא.