"השחיתות - איום קיומי על ישראל"

עמותת "יושרה לישראל" שהושקה היום חרטה על דגלה את המאבק בשחיתות ובכך מצטרפת לשורה ארוכה של תנועות שנלחמות בסיאוב השלטוני

מייסדי התנועה במעמד ההשקה, היום
מייסדי התנועה במעמד ההשקה, היום | צילום: יח"צ

בשעה ששורת פרשיות שחיתות ציבורית מככבות בכותרות בחודשים האחרונים, הושקה היום (רביעי) תנועה חדשה ששמה לה למטרה להילחם בנגע השחיתות בשירות הציבורי. העמותה - "יושרה לישראל" - הוקמה מתוך ההבנה כי "חבורה של אלף מושחתים מנהלת את המדינה - והכל על גבם של תשעה מיליון אזרחים".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

במסיבת עיתונאים שנערכה בתל אביב, קרא מייסד ויו"ר התנועה, עו"ד איתן ארז, שמשמש גם כמפרק וכונס הנכסים של ענבל אור, לרסק את השחיתות ולבצע מרי אזרחי. "המערכת הפוליטית לא יכולה לבער את השחיתות, גם לא מערכת המשפט", הצהיר ארז.

"המושחתים הם אנשים מתוחכמים, בעלי כוח, השפעה, קשרים וכסף", הוא המשיך. "גם כאשר מתחלף השלטון הפוליטי, כמעט כל המושחתים נשארים בעמדותיהם. כדי להילחם בהם יש להקים מערך שלם וחזק שידע לנטרל את מוקדי הכוח של המושחתים".

בין מייסדי התנועה, לצד ארז, ניתן למנות גם את פרופ' חמי בן-נון מהמרכז האקדמי "שערי משפט", עו"ד אחז בן ארי שעד לאחרונה שימש כיועץ המשפטי למערכת הביטחון, רינה עידן מנכ"לית עמותת 'קו לחיים', פרופ' יעקב פאר מנהל מחלקת עיניים בהדסה עין כרם, וכן כדורסלן העבר שמעון אמסלם.

"אי אפשר להמשיך ולעמוד מנגד בזמן שהשחיתות הפכה לאיום קיומי על מדינת ישראל", המשיך ארז. "היא הגורם מספר אחת לירידה מהארץ, יוקר המחיה וריסוק הלכידות החברתית. נפעל למיגור השחיתות בדרכים בלתי שגרתיות".