"הביקוש מטורף": מפעל המצות המשפחתי שגם כעת עובד מסביב לשעון

מפעל "מצות אביב" הוקם לפני יותר מ-120 שנים, ושישה דורות של משפחת וולף תפעלו ומתפעלים אותו. הם עברו כמעט הכול - חוץ ממגפה עולמית. "עברנו מלחמות, אבל דבר כזה לא חווינו"

זמן צפייה: 05:29

אחד הסמלים המובהקים של חג הפסח הוא המצה כמובן. משפחת וולף מייצרת אותן כבר שבעה דורות. בימים אלה כשכל עם ישראל מסוגר בבית והויכוח מה עדיף מצה עם חמאה או מצה עם שוקולד תופס תאוצה - המפעל המשפחתי עובד מסביב לשעון. שם לא מתרגשים מהקורונה ואומרים ברוח החג - עברנו את פרעה, נעבור גם את זה.

מפעל מצות מתחילים להכשיר לפסח כבר בסוכות, אז כאן האיום הוא חמץ, לא פחות מקורונה. זו עבודה סביב השעון. מצה חייבת להיות מוכנה בפחות מ-18 דקות, אחרת היא לא כשרה. וכאן את ההוראות ההפעלה כתבו כבר לפני יותר מאלף שנים. רועי וולף, סמנכ"ל "מצות אביב", סיפר כי "ההלכה, ההגדה של פסח, קיצור שולחן ערוך, אלה ההוראות".

מפעל ''מצות אביב'' לקראת חג הפסח
מפעל ''מצות אביב'' לקראת חג הפסח | צילום: חדשות 13

אלא שהשנה, נוספה הקורונה. "אנחנו ממשיכים לעבוד 24 שעות", סיפר רועי, "כנראה שזה יהיה ממש עד ערב פסח בבוקר. אנשים קונים יותר, הביקושים מטורפים. בדרך כלל בפסח אנשים נוסעים לחו"ל, אנשים יוצאים לנופש. השנה כולם יישארו בבית, אוכלים רק בבית, אז הצריכה עולה". דוד וולף, מנכ"ל המפעל, הוסיף כי "עברנו מלחמות, אבל דבר כזה לא חווינו. אני לא חושב שמישהו חווה".

דוד ונועם הם דור חמישי ליצרני מצות. סבא רבא שלהם הקים את "מצות אביב" לפני יותר מ-120 שנה, ב-1887, בנווה צדק. ב-1947 הוקם המבנה, ליד מה שהיה אז מעברת פרדס כץ. הם אפילו שומרים את רישיון העסק המקורי. זהו עסק משפחתי. בכל דור ודור חייב בן משפחת וולף לעבוד במצות. גורי, בן הדוד, מוכר בחנות. מיכל, דור שישי, אחראית אבטחת איכות. רועי וולף: "אתה נולד לזה. אני דור שישי, אנחנו שישה דורות כבר במצות". אצלם מצות הן מסורת יותר מאשר במשפחות אחרות. עכשיו, בימי קורונה, עובדים כאן במשמרות כפולות כי הסדר, החג הכי משפחתי שיש, יהיה השנה אחר, בודד יותר, כואב, אז לפחות שיהיו מספיק מצות ושכל אחד ימרח עליהן מה שעושה לו טוב לנשמה.