מהיבשה ומהאוויר: כך יאכפו את הסגר על אזרחי ישראל

כדי לוודא שתושבי ראשון לציון אכן נשמעים להגבלות ונשארים בבית, העירייה החלה להשתמש ברחפנים שיאתרו התקהלות אסורה ואנשים שמפרים את הבידוד שלהם. אם אכן ימצא כזה דבר - תצא למקום ניידת

זמן צפייה: 02:03

מגפת הקורונה: צעדי האכיפה של הסגר על אזרחי ישראל הולכים ומחריפים בימים האחרונים במטרה לגרום לכל אזרחי המדינה להישאר בבית. לכן, בעיריית ראשון לציון גייסו לכך את טכנולוגיית הרחפנים. כלי הטיס יצא למשימת איתור של התקהלות אסורה ואנשים שמפרים את הבידוד שלהם, אם אכן ימצא כזה דבר - מיד תצא למקום ניידת.

"ככל שאנחנו מאתרים התקהלות, מגיעה לשם ניידת שפועלת בצמוד לרחפן וכורזת ודואגת שההתקהלות תתפזר", הסביר מוטי נחמני, מנהל "החברה לביטחון", שמפעילה את הרחפנים. רק לפני כמה ימים ניתן היה לראות תמונות מחופי הים בתל אביב ובראשון לציון, שבהם התגודדו המונים בניגוד להנחיות - כר פורה להידבקות בנגיף.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מקרה מוות ראשון מקורונה בישראל: בן 88 מת לאחר שנדבק בנגיף

פרסום ראשון: החוק שיקשה על הפרת הסכם הרוטציה בין נתניהו לגנץ

רחפן
רחפן | צילום: רויטרס

הרחפנים יופעלו על ידי פקחי "החברה לביטחון" ויעשו מסלול במקומות מועדים לפורענות, וזה כולל גם לטוס מעל בתים של אנשים שצריכים להיות בבידוד ולוודא שזה אכן כך. הצעד הזה עלול להיתפס כקיצוני מדי, אבל כשבריאות הציבור והתפשטות הקורונה הן כרגע הנושא הדחוף ביותר, גם צעדים כאלה ננקטים, הכול כדי לעצור את הנגיף.

בימים האחרונים ההגבלות הולכות ומחריפות, כדי לגרום לכל תושבי המדינה להישאר בבית. לכן, בעיריית ראשון לציון החליטו להשתמש ברחפנים.