ארבע לוויות וחתונה: תיעוד הרגעים העצובים והמרגשים של המגפה

איך נפרדים כשאסור להתקרב? ואיך מתחתנים כשאסור להזמין יותר מעשרה אורחים? נגיף הקורונה לא שינה רק סדרי עולם, אלא גם את הדרך שבה מתמודדים עם הרגעים הכי העצובים והכי שמחים בחיים

זמן צפייה: 11:39

במוצאי שבת, בשבוע שעבר, הובא למנוחות אריה אבן, החולה הראשון שמת מקורונה בישראל. הוא היה בן 88, ניצול שואה שנדבק בנגיף בבית האבות "נופים" שבירושלים. ארבעה ילדים, 18 נכדים ונין אחד השאיר אחריו. רק אחד הורשה להגיע ללוויה שהתקיימה באישון לילה בירושלים.

נגיף הקורונה לא רק שינה סדרי עולם, אלא שינה את הדרך שבה אנחנו מתמודדים עם הרגעים הכי שמחים והכי עצובים שלנו. איך נפרדים מהיקר לנו כשאסור להתקרב? איך מתחתנים כשאסור להזמין יותר מעשרה אורחים? איך עושים קדיש על אימא כשהיציאה מהבית אסורה?

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הממשלה אישרה את תקנות החירום – בני ברק הוכרזה "אזור מוגבל"

מאז פרוץ המגפה: יותר ממיליון בני אדם בעולם נדבקו בקורונה

הבהלה למסכות: איפה הכי כדאי לקנות את המוצר שהפך לאביזר חובה?

חברת קדישא בחליפות נגד הדבקה בקורונה
חברת קדישא בחליפות נגד הדבקה בקורונה | צילום: רויטרס

מלכה קבע בסך הכול ביקרה את אביה בבית החולים. במיטה לידם שכב אדם מבוגר שהיה לו קר. היא לא ידעה שהוא חולה קורונה, כיסתה אותו בשמיכה ונדבקה. ביום שלישי, בשעת לילה מאוחרת, היא הובאה למנוחות. כשהלווייתה של מלכה קבע יצאה לדרך השעון גירד את השעה חצות ומעולם לא הייתה הלוויה עצובה כזאת, שעברה בשידור חי דרך הטלפון לשאר קרובי המשפחה שנמצאים בבידוד.

נעבור לחתונה, בזמן שהכלה מתארגנת, החתן מגיע כמיטב המסורת מלווה בשושבינים. ההורים בקבוצת סיכון בדרגה ראשונה, אז הזוג העדיף שלא לסכן אותם, אבל הם ישתתפו באירוע בלייב. למרות הקושי וההסגר, עדיין יניב וליטל אמרו שהם ממשיכים את החיים. כן, יש רגעים שמנצחים אפילו את המגפה.

אבל באמצע השמחה, פתאום מגיע טלפון מהתחקירנית. יש עוד הלוויה. איריס אברהם, ביתו של משה הלל, בן 76 מיהוד, מספרת לנו על הנגיף שהכה באביה והביא למותו בתוך ימים בודדים. בהמשך לווייתה של רוזה שרמן, בת 84, יצאה מהר המנוחות בירושלים. המתנדבים של "חברה קדישא" הגיעו לעשות מניין. אין כאן אפילו בן משפחה אחד, כולם נמצאים בבידוד בספרד. ארבע לוויות, חתונה, נגיף אחד ארור שמרחף מעל הכול, ותפילה חרישית שמהדהדת מצידו השני של העולם, שהחלום הנורא הזה יגיע סוף-סוף אל קיצו.