טיסות רק למדינות "ירוקות": המתווה לפתיחת נתב"ג ב-1 ביולי

בכירי חברות התעופה הציגו למשרד הבריאות את הצעתם לחזרה לשגרה בצל מגפת הקורונה, לפיו בשלב הראשון יתאפשרו טיסות רק למדינות שבהן מספר מקרי ההדבקה החדשים נמוך מ-50 ביום

זמן צפייה: 10:48

בכירי חברות התעופה הציגו היום (שלישי) למשרד הבריאות את המתווה לחזרה לשגרת טיסות בצל מגפת הקורונה. על פי התוכנית, החברות יחלו בפיילוט שייערך בשבוע הראשון של חודש יוני, ואם הוא יעבוד - השמיים ייפתחו והישראלים יוכלו לטוס שוב - אבל אך ורק למדינות שיוגדרו "ירוקות", שבהן מספר מקרי ההדבקה החדשים נמוך.

בשלב הראשון יתאפשרו טיסות ליוון ולקפריסין, מדינות שבהן היקפי התחלואה בקורונה אינם גדולים. אחרי שני יעדים אלו ניתן יהיה לטוס לאוסטריה, קרואטיה, בולגריה, מונטנגרו, הונגריה, איסלנד ופולין. מלבד האחרונה בכל מדינות אלו יש פחות מ-50 נדבקים חדשים בנגיף ביום. בגל השני יאפשרו גם טיסות לשוויץ ולגרמניה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בכיר אמריקני: "1 ביולי – לא תאריך קדוש עבורנו לתחילת הסיפוח"

אדלשטיין קיבל את הצעת נתניהו – וימונה לשר הבריאות

"אמרת שתשמור על עצמך": סמ"ר עמית בן יגאל הובא למנוחות

נתב''ג
נתב''ג | צילום: רויטרס

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי הנהלת אל-על אישרה את מתווה ההצלה שהציג שלשום משרד האוצר, לפיו בתמורה להלוואה על סך 400 מיליון שקלים - החברה תצטרך לבצע קיצוצים וצעדי התייעלות, בהם פיטורי עובדים והפחתה בעלויות השכר.

על אף הסכמת ההנהלה למתווה, במשרד האוצר עדיין דורשים מבעלי החברה להזרים 100 מיליון שקלים - אולם כרגע לא נראה שהזרמה זו אפשרית. באוצר מחכים לפתרון שיגיע מטעם ההנהלה. כך או כך, כל הצדדים מעוניינים לסיים עם העניין לפני ששר האוצר ומנכ"ל המשרד יעזבו את תפקידם.

מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה)
מטוס מדגם ''דרימליינר'' עם סמלי ''אל על'' (הדמיה) | צילום: יח''צ

לפני שבאוצר מעמידים ערבות של מיליארד וחצי שקלים לאל-על, דורשים שם, בין היתר, לרסן את חגיגת הנסיעות של בכירי החברה מסביב לעולם. למשל, היו"ר אלי דפס זכאי - חוץ משכר יסודי של 82 אלף שקלים, גם לכרטיסי טיסה חינם לו ולאשתו, פעמיים בשנה, על בסיס מקום מובטח במחלקת עסקים.

בשנה אחת הם יכולים לקבל גם עוד שלושה כרטיסים זוגיים ב-90 אחוזי הנחה, ואפילו שלושת ילדיו של דפס ייהנו מהוזלה של כ-80 אחוזים לעומת המחיר הרגיל. לכל ההטבות הללו הוא יהיה זכאי 5 שנים אחרי סיום כהונתו. אותם תנאים, פחות או יותר, מוצעים גם לבני משפחתה של סגנית היו"ר וגם לשאר החברים במועצת המנהלים של אל-על.