ישראל בעוצר: נאסרה יציאה מהבתים - למעט במקרים חריגים

במסגרת התקנות המעודכנות לשעת החירום בחג הפסח נכנסו לתוקפן מגבלות נוספות, שיחולו עד מחר ב-07:00 בבוקר. הסגר על הערים יימשך עד בוקר יום שישי. המשטרה אוכפת את ההחניות במוקדים רבים

זמן צפייה: 06:36

עוצר בליל הסדר: היום (רביעי) בשעה 15:00 החל עוצר כמעט מלא ברחבי המדינה, בהתאם לתקנות המעודכנות לשעת החירום בחג הפסח. כבר אתמול נאסרה יציאה מהעיר או מהיישוב בו גרים והופסקה התחבורה הציבורית, והיום הצטרפה למגבלה זו האיסור לצאת לקניות בסופר בכלל, קרוב או רחוק, וגם אם הוא בטווח מאה מטרים מהבית. מגבלה זו תקפה עד מחר ב-07:00 בבוקר.

לאחר מכן, עד יום שישי בשעה 07:00 בבוקר, ישוב הסגר ותיאסר תנועה בין ערים בלבד. החל משישי בבוקר יוחזרו ההגבלות הקיימות היום.

שירותי המשלוחים יישארו פעילים, ומוניות ייפעלו כרגיל ובהתאם להגבלות. אם תבקשו לנסוע לעיר אחרת בלי סיבה - האחריות היא על הנוסעים ולא על הנהג. רוב מקומות העבודה בשגרה לא פועלים בחג, אך משעה זו ועד יום שישי בשעה 6:00 בבוקר יפעלו רק מקומות חיוניים. מקומות עבודה במגזר הפרטי יוכלו להביא עד 15% מהעובדים רק לצורך עבודה דחופה וחיונית.

לעוד כתבות בנושא:

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

משרד הבריאות הבהיר כי מותר לצאת מהבית על מנת לסייע לאדם עם מגבלה רפואית או מצוקה. הסעה לעיר אחרת אינה מותרת כשלעצמה. ילדים להוריד גרושים יוכלו לעבור בין ההורים במהלך החג.

בצירים המרכזיים במדינה הוקמו 45 מחסומים. מדוברות המשטרה נמסר כי כוחות ביטחון מתוגברים ייפרסו ברחבי הארץ ויפקחו על האכיפה.

המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק
המשטרה אוכפת את ההסגר בבני ברק | צילום: דוברות המשטרה

בד בבד, ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן התייחס לאכיפת המשטרה ואמר לשוטרים כי "החלק שלנו כמשטרה הוא מרכזי ומשמעותי במאמץ הלאומי נגד אויב בלתי נראה ובתנאי אי ודאות. עליכם לזכור תמיד כי רק באמצעות אכיפת ההגבלות שנקבעו על חירות תנועתם של אזרחים, נוכל לשמור על החירות לחיים של הציבור כולו ולהבטיח את עתידנו כחברה".

ביממה האחרונה נרשם מספר שיא של 12 מתים בישראל. בכך, עלה מניין המתים ל-72. כמו כן, 9,404 בני אדם נדבקו עד כה במחלה, 147 מהם במצב קשה ומתוכם 122 מונשמים. 801 בני אדם החלימו ושוחררו מבתי החולים.