"ירדנו ממאה לאפס ביום אחד": הנזק העצום שנגרם לענף החתונות

עונת החתונות מתחילה רשמית במאי, אבל משבר הקורונה אילץ זוגות רבים לדחות את נישואיהם - והותיר את בעלי המקצוע במצוקה כלכלית שאין לדעת מתי תסתיים. "זאת התקופה שאמורה להיות הכי רווחית"

זמן צפייה: 05:39

תעשיית החתונות היא ענף מלא בשמחה, אופטימיות והתחלות חדשות, אלא שעונת החתונות מתחילה רשמית במאי - ואת החגיגות הגדולות אסור עדיין לקיים. הקורונה אולי לא יכולה לעצור את האהבה, אבל את החתונה בהחלט כן. "זה אחד הענפים שהתרסק לגמרי", אמר עו"ד מני הרמן מהתאחדות האולמות וגני האירועים. "ירדנו לאפס פעילות. ממאה לאפס ביום אחד".

החתונה המפוארת שסלי ואוהד תכננו לחודש מארס נדחתה לקיץ, אלא שהקיץ כבר בפתח ועדיין לא ברור אם הם יוכלו בקרוב להזמין מאות אורחים לחגוג איתם. "עד שידענו בוודאות שאנחנו דוחים, בכיתי כל יום", סיפרה סלי. "כרגע אנחנו מקווים לטוב, שיהיה בסדר באוגוסט ושנוכל להתחתן".

סלי ואוהד, אמורים להתחתן באוגוסט
סלי ואוהד, אמורים להתחתן באוגוסט | צילום: חדשות 13

"כולם בוכים", סיפר התקליטן ברק עטיה. "לכולם התבטלו מעל עשרים חתונות בחודש וזה טירוף. יוני זה שיא עונת החתונות. אנחנו אמורים להרוויח בחודש אחד וזה אמור לכסות לנו על העומר, על בין המצרים, אמור לכסות לנו על החורף שהוא טיפה יותר קשה".

בימים כתיקונם, בסטודיו לשמלות כלה של מעצב האופנה דרור קונטנטו יש מאות כלות מאושרות, אבל ההפסדים שלו בחודשים האחרונים מוערכים במאות אלפי שקלים והוא נאלץ להוציא עשרות עובדים לחופשה ללא תשלום. "גם אם עכשיו יחזירו את האירועים, אנשים מפחדים", אמר.

החשש בענף החתונות גדול מאוד. סלוני הכלות, בעלי האולמות, מסדרי הפרחים ומעצבי החופות, לכולם ברור שבמשבר כלכלי קשה חתונה מפוארת תהפוך למותרות שרבים לא יוכלו להרשות לעצמם. "הנזק הוא עצום, מעל מיליון שקל בתזרים", סיפר מעיין כהאן, מנכ"ל אולם האירועים "עדן על המים". "להגיד שאני יודע מתי זה ייגמר ובהתאם לזה מה יהיה? לא יודע להגיד".