"חייבים אוויר": הישראלים שכבר מזמינים את החופשה הבאה בצימר

על פי ההנחיות יציאה לנופש עדיין אסורה - אך רבים כבר חולמים על היום שבו אפשר יהיה להשתחרר קצת ולצאת מהבתים, וכבר משריינים את החופשה המשפחתית ליום שאחרי ההסגר. "אנשים רוצים לברוח"

זמן צפייה: 03:09

אלפי צימרים ברחבי הארץ ריקים ומיותמים מנופשים, דווקא בתקופה שבה היו אמורים להיות מלאים. למרות ההגבלות, ישראלים רבים שרק חולמים על היום שבו אפשר יהיה להשתחרר קצת ולצאת מהבתים - כבר משריינים את החופשה המשפחתית ליום שאחרי ההסגר. "אני מקבל לא מעט טלפונים", סיפר שושני. "התעניינות קדימה לחודשי הקיץ, לחגים בספטמבר".

על פי ההנחיות הקיימות, בעלי הצימרים עדיין לא יכולים לארח וגם הישראלים עדיין לא יכולים לצאת לנופש, אבל למרות כל ההגבלות, יש כאלה שלא ביטלו את ההזמנות, מתכוונים לממש את החופשה ובמקביל מבטיחים לשמור על ההנחיות. "אנחנו פשוט מרגישים שאנחנו כמהים לחופשה הזאת", אמרה רינת רובינשטיין. גם מעיין דהן אמר: "הרצון לצאת הוא עז עד כדי חיוני בצורה לא נורמלית. אנחנו חייבים את האוויר הזה למשפחה".

צימר
צימר | צילום: חדשות 13

לצימרים בישראל יש יתרון משמעותי על בתי המלון. אין צפיפות, יש מרחבים ואפשר לשמור על שהייה במשפחה הגרעינית, כלומר לנפוש עם האנשים שאיתם בילינו במשך כל ההסגר. "לא מבין את ההבדל בין משפחה גרעינית שנמצאת בבית סגור, בין ארבעה קירות בתל אביב, לבין משפחה גרעינית שתגיע לצימר בצפון ותהיה סגורה בארבעה קירות", אמר אלדד יוגב מ"אחוזה על המים".

בינתיים, כמו רוב הישראלים ובעלי העסקים, גם בעלי ובעלות הצימרים סופגים הפסדים כבדים. כמו כולם, גם הם מחכים ליום שבו יוכלו לפתוח ולארח בחצר הבית את הנופשים שיחפשו קצת אוויר ומרחב להתרעננות. "אנשים רוצים לברוח, לנשום אוויר, קצת גליל, קצת ירוק, רוצים לצאת מבין ארבעת הקירות. הילדים משגעים אותם", סיכם יוגב.