דיילים ממוגנים וקוקפיט נעול: כך נראית טיסה בעידן הקורונה

בטיסה מנתב"ג לאילת נמצאים 50 אנשים - אף אחד מהם לא בדרך לחופשה. הנוסעים יושבים במרחק זה מזה, עם מסכות על פניהם, אנשי הצוות עוטים חליפות מיגון - ובתום הטיסה נערך מבצע חיטוי יסודי

זמן צפייה: 06:19

השעה 6:30 בבוקר, וטרמינל 3 בנמל התעופה בן גוריון ריק מאדם – לא בגלל השעה המוקדמת, אלא כי במהלך היום בוצעו מנתב"ג הענק רק ארבע טיסות: "יונייטד" לארה"ב, טיסת חילוץ של "ישראייר" מגרמניה ושתי טיסות לאילת.

50 הנוסעים שהתייצבו לטיסת הבוקר לאילת לא בדרכם לחופשה. כולם שקטים מתחת למסכות, יושבים במרחק אחד מהשני וספק אם אי פעם הם ראו דיילים שלבושים בחליפות מגן. אומנם אין מושב ריק ליד כל נוסע אבל המטוס לא מלא, וממילא צריך לשכוח את כל מה שהכרנו על איך נראית טיסה. במשך 50 דקות אף אחד לא קם, אין עגלות שמוכרות שתייה ומזון והציות להוראת המסכות כאן - גורף. "אני מחליף בטיסה ארבע פעמים כפפות", סיפר הדייל מוני שפיר.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"היו מחשבות מפחידות": בת ה-11 שחלתה בקורונה – השתחררה מביה"ח

לראשונה מאז החל משבר הקורונה: שר החוץ של ארה"ב יגיע לישראל

אפקט הקורונה: 600 מבקרים בלבד נכנסו לארץ באפריל האחרון

טיסה בעידן הקורונה
טיסה בעידן הקורונה | צילום: חדשות 13

בנחיתה באילת, הדייל מנחה את הנוסעים: "בדרך כלל, איך שהמטוס עוצר - כולם קמים ומוציאים את המזוודות, מוציאים את המטען שלהם מהתאים העליונים ומצטופפים במעבר המטוס. אנחנו מבקשים וממליצים מאוד, כאשר נעצור, תישארו ישובים. נוריד אתכם מהמטוס בצורה מסודרת ובמרווחים אחד מהשני".

"אני מקווה מאוד שיחזרו הימים עם הילדים, עם הפיצוחים ועם הבמבות, עם הרעש והלכלוך אחרי טיסה", סיפר שפיר. "אני מתגעגע לזה". כשנגמרת הטיסה נפטרים אנשי הצוות מחליפות המיגון, וחברת חיטוי מטוסים חדשה של "ישראייר" ו"אלקטרה", נכנסת לפעולה. "מחטאים תאים, חלונות, מגשי אוכל, מתחת לכיסאות, את הידיות, את כל המשטחים שבהם בא בן אדם במגע", הסביר עידן תמיר, מחטא החברה. "פעולת החיטוי אורכת בין רבע שעה ל-20 דקות, זמן האוורור של המטוס לוקח בין שעה לשעה וחצי. בתוך שעה וחצי ניתן להחזיר לפה בני אדם".