"מנסים להביא את הפארק הביתה": כך נערכו הישראלים לחג בסגר

רגע לפני שמגבלות התנועה המחמירות נכנסו לתוקף, נהרו האזרחים בכל רחבי הארץ לרשתות השיווק - במטרה להצטייד לקראת המנגל המסורתי של יום העצמאות, שהשנה ייערך במרפסות. "עומדים בתור בטירוף"

זמן צפייה: 02:57

רגע לפני שמדינת ישראל נכנסה להסגר, בפעם השלישית בתוך שבועיים, הישראלים נהרו לרשתות השיווק. הם לא מוכנים לוותר על המנגל, גם אם הפעם הוא יהיה במרפסת. "עומדים בתור כאילו זה טירוף", סיפר אחד הלקוחות בתור לקצבייה ביפו. "יותר גרוע מביטוח לאומי נהייתה הקצבייה פה". "איך שיצא הסגר ואנשים יכולים לקנות, אנשים באים בכמויות אדירות", סיפר אלי סרוסי, בעל קצבייה בדרום.

חנויות הרחוב שרק במוצאי שבת האחרונה פתחו את הדלתות מחדש נאלצו לשוב ולסגור אותן. "כבר מאתמול התחיל הלחץ של בריכות, טרמפולינות, כל משחקי החצר, משחקי גינה למיניהם", סיפר שלומי אלקיים, בעלים שלחנות צעצועים בדרום. "כולם מנסים להפוך את הבית שלהם לסוג של פארק, כי אי אפשר ללכת לפארקים, אז אנחנו נביא את הפארקים אלינו לבית".

תור בסופר
תור בסופר | צילום: חדשות 13

בזמן שרבים מאיתנו עדיין השלימו את קישוט הבתים המסורתי ואת תליית הדגלים, המשטרה כבר הייתה עסוקה בפריסת מחסומים בין ערים ויישובים. כמו ימים רבים לפניו בלוח השנה, גם יום העצמאות תש"ף יהיה שונה מקודמיו. סגר מלא ביום הכי ישראלי בשנה שיסתיים מחר בערב, בתקווה שהפעם שגרת החיים תחזור לתמיד.