סנסציה במונדיאליטו: ישראל גברה 2:3 על ברזיל והעפילה לחצי הגמר

הנבחרת עד גיל 20 רשמה את אחד מרגעי השיא בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, וניצחה בהארכה את הפייבוריטית הגדולה לזכייה. תורג'מן כבש את שער הניצחון כ-15 דקות לסיום ההארכה, לאחר ש-90 הדקות הראשונות הסתיימו בשוויון 1:1 משערים של מרקוס לאונדרו (56) וענאן חלאילי (60), ו-30 הדקות הנוספות נפתחה בבליץ שערים עם יתרון נוסף של ברזיל מרגליו של נסימנטו (91) ושוויון של שיבלי (93)

ישראל חוגגת מול ברזיל
ישראל חוגגת מול ברזיל | צילום: רויטרס

המסע החלומי נמשך: נבחרת ישראל בכדורגל עד גיל 20 קבעה הערב (שבת) את אחד מרגעי השיא בהיסטוריה של הכדורגל הישראלי, לאחר שגברה  ברבע הגמר 2:3 בהארכה על הפייבוריטית ברזיל, העפילה לחצי הגמר של אליפות העולם לנבחרות צעירות בארגנטינה, ותחכה למנצחת בין אורוגוואי ולארצות הברית. המאמן אופיר חיים אמר בסיום המשחק: "משתתף בצער משפחות נופלי הפיגוע - עשינו את זה בשביל כל המדינה".

השחקנים של אופיר חיים שיחקו כדורגל התקפי ללא פחד, והצליחו לאיים על שערה של אלופת דרום אמריקה במהלך המחצית הראשונה. המחצית השנייה נפתחה בלחץ ברזילאי על שערו של צרפתי, ומרקוס לאונדרו כבש את שער היתרון של הסלסאו בדקה ה-56, אך ענאן חלאילי איזן בנגיחה בדקה ה-60, וקבע 1:1 שנשמר על לסיום 90 הדקות הראשונות.

ענאן חליאלי חוגג מול ברזיל
ענאן חליאלי חוגג מול ברזיל | צילום: רויטרס
שיבלי חוגג מול ברזיל
שיבלי חוגג מול ברזיל | צילום: אסי קיפר, ההתאחדות לכדורגל בישראל

ההארכה נפתחה בסערה עם שער יתרון ברזילאי בדקה ה-91 אחרי פעולה נהדרת שסיים מתיאוס נסימנטו, אך שתי דקות לאחר מכן חמזה שיבלי איזן ל-2:2 מהיר. לקראת סיום המחצית הראשונה של ההארכה, דור תורג'מן העלה את ישראל ליתרון ראשון במשחק לאחר פעולה אישית נהדרת. ישראל הספיקה להחמיץ שני פנדלים במחצית השנייה של ההארכה, אך היתרון נשמר, והנבחרת בכחול-לבן רשמה העפלה לשלב 4 האחרונות, והביטחה עוד שני משחקים על אדמת ארגנטינה.

ישראל הדיחה את אלופת אסיה אוזבקיסטן במסגרת שמינית הגמר בטורניר בארגנטינה, לאחר שער ניצחון דרמטי של ענאן חלאילי בתוך תוספת הזמן, שהעניק 0:1 לשחקנים בכחול-לבן. את שלב הבתים סיימה הנבחרת במקום השני, עם הפסד לקולומביה, תיקו מול סנגל וניצחון 1:2 על יפן במשחק המכריע.

ישראל נגד ברזיל
ישראל נגד ברזיל | צילום: רויטרס
ענאן חליאלי חוגג מול ברזיל
ענאן חליאלי חוגג מול ברזיל | צילום: רויטרס

נבחרת ברזיל, יריבתה של ישראל, נחשבת לאחת מהנבחרות החזקות בטורניר. הברזילאים ניצחו שלושה מתוך ארבעת המשחקים שלהם בטורניר, ובשלב שמינית הגמר הביסו 1:4 את תוניסיה. מי שנחשב לכוכב הגדול שלה הוא הקפטן אנדרי סנטוס בן ה-19, שמשחק בואסקו דה גאמה מהליגה הברזילאית, אך שייך למועדון הכדורגל צ'לסי מאנגליה.

הרכב נבחרת ישראל: תומר צרפתי, עיליי פיינגולד, סתיו למקין, אור ישראלוב, רוי רביבו, אל ים קנצפולסקי, איליי מדמון, תאי עבד, ענאן חלאילי, אריאל לוגסי ודור תורג'מן.