בית לחם בלבן: היערכות למיסת חג המולד בעיר

בעיר בית לחם מתכוננים בימים האחרונים לקראת מיסת חג המולד המסורתית

האלוף מרדכי בבית לחם

במוצאי שבת תערך בבית לחם מיסת חג המולד המסורתית, עיניי יותר ממיליארד נוצרים יישאו לשידורים החיים מהטקס בכנסיית המולד. בית לחם מתמרקת והשנה רושמת עליה משמעותית במספר התיירים שיבקרו בעיר.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

העיר בית לחם שביהודה ושומרון מתמרקת ומתכוננת בימים האחרונים לקראת מיסת חג המולד המסורתית שתערך במוצאי שבת. עיניהם של יותר ממיליארד נוצרים יהיו נשואות לשידורים החיים מהטקס בכנסיית המולד שבעיר. בעיר מדווחים על עלייה משמעותית במספר התיירים לעומת השנה שעברה.

אנשי עסקים ומלונאים, ראשי הכנסיות ואנשי ביטחון ישראלים ופלסטינים פועלים כדי שחודש החגים יעבור בשקט. "אנחנו צופים יותר מ-35 אלף תיירים שיגיעו לבית לחם השנה, גידול של מאה אחוזים משנה שעברה", אמר סא"ל דני סנדלר, מפקד המנהל האזרחי בבית לחם. "השנה מגיעים נוצרים רבים מהודו, ניגריה ומצרים אבל גם ממדינות שאין לנו איתן יחסים, כמו סוריה". התיירים הרבים המגיעים לעיר הביאו לתפוסה של 95% במלונות העיר. בבית לחם ישנם 40 בתי מלון, 5000 חדרים, חלקם מלאי הוד ופאר כשהמחירים עומדים על כ-30 דולרים בממוצע לאדם בחדר.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי נפגש בימים האחרונים עם ראשי הכנסייה בירושלים כדי לברך ולתאם את שיתוף הפעולה בין כוחות הביטחון לכנסייה, שיתוף פעולה שיאפשר השנה, גם לאלפי נוצרים, ערביי ישראל להיכנס לבית לחם. "מדובר בחודש הכי חשוב בשנה", הסביר סא"ל סנדלר. "חודש שיכניס לעיר עשרות מיליוני שקלים ולכולם חשוב שיהיה שקט. אנשי העסקים מבינים את זה וגם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים".

בשנה שעברה פגע גל הטרור בתיירות בעיר ואת תחושת הביטחון היה קשה לשקם. רשויות העיר עשו השנה מאמץ גדול כדי לאבטח את אזורי התיירות והמקומות הקדושים, מסעדות פתוחות לתוך הלילה וחנויות מזכרות ותשמישי קדושה חידשו את המלאי לקראת עשרות אלפי התיירים.