"אבא שלי התמוטט": השיחה הדרמטית של בן ה-11 למד"א • האזינו

במהלך טיול במעיין בצפון איבד האב את הכרתו. בנו הצעיר לא איבד את העשתונות, ובסיוע מוקדנית העניק לו טיפול שהציל את חייו. "אנחנו לבד, לא נראה לי שהוא חולה, אלא באפיסת כוחות", סיפר

הטיפול הרפואי שהוענק לאב שהתמוטט סמוך למעיין עין כובס בצפון
הטיפול הרפואי שהוענק לאב שהתמוטט סמוך למעיין עין כובס בצפון | צילום: זכי הלר, דוברות מד"א

בשבוע שעבר נסעו אב ובנו ממרכז הארץ למעיין עין כובס שבצפון. השניים טיילו במשך כשעתיים, עד שלפתע האב התמוטט ואיבד הכרה, ככל הנראה בעקבות מכת חום. לאחר שלא ראה אף אדם באופק, בנו בן ה-11 גילה תושייה והתקשר למשטרה, שם העלו על הקו את מוקד מד"א. "אבא שלי שוכב פה ממוטט", אמר הילד למוקדנית, "הוא כנראה באפיסת כוחות. אין כאן אף אדם מבוגר – זה רק שנינו ואנחנו נמצאים באמצע ההר".

במהלך השיחה, שהקלטותיה פורסמו לראשונה בגלי צה"ל, ניסתה המוקדנית להבין מה מצבו הרפואי של האב, ומה הוביל להתמוטטותו. "כשאתה קורא לאבא, הוא עונה לך? יש לו מחלות כלשהן? הוא שתה?", שאלה. "הוא נושם, אבל הוא ישן", השיב הילד, "לא נראה לי שיש לו מחלה, אני חושב שהוא פשוט באפיסת כוחות. אנחנו הולכים כבר שעתיים במסלול והוא שתה הרבה, אבל באיזשהו שלב אמר שהוא לא יכול ללכת יותר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"את לא אוהבת אותי?": אישום בגין אונס בת 14 בעלת מוגבלויות

דיווח: ארה"ב הציעה פסגה בין טראמפ לרוחאני בשולי עצרת האו"ם

בג"ץ דחה עתירה לשינוי מדיניות גירוש עובדים זרים

הטיפול הרפואי שהוענק לאב שהתמוטט סמוך למעיין עין כובס בצפון
הטיפול הרפואי שהוענק לאב שהתמוטט סמוך למעיין עין כובס בצפון | צילום: זכי הלר, דוברות מד''א

לבקשתה של המוקדנית, הילד מצא בתיק הגב של אביו שוקולד ומרח לו אותו על החניכיים, למקרה שההתמוטטות הייתה על רקע נפילת סוכר. הוא בדק את צבע השפתיים של אביו ואת חום גופו. משהיה חם למגע, לקח בהנחיית החובשת במוקד בקבוק מים קרים והניח אותו על גופו של האב. הילד המשיך לקרוא לאביו ולא התייאש לרגע. הוא הטה את ראשו, הרטיב מגבת שמצא והניח על מצחו.

המוקדנית ביקשה מהילד לנסות לאתר אנשים בסביבתו, אך לא היה אף אחד בקרבת מקום. בן ה-11 החל לכוון את הכוחות הרפואיים שהיו בדרכם אליו. "הוא פקח קצת את העיניים", אמר בקור רוח, ומרח עוד שוקולד בפיו של אביו. "ברגע שאתה שומע את המסוק ששלחנו, אמבולנס או משטרה, תצעק חזק", אמרה המוקדנית לילד. כחצי שעה מתחילת השיחה, צוותי ההצלה איתרו את השניים והחלו לטפל באב. בהמשך, הוא פונה לקבלת טיפול בבית החולים זיו שבצפת ושוחרר לאחר כמה ימים כשמצבו טוב.

המסוק שפינה את האב שהתמוטט סמוך למעיין עין כובס בצפון
המסוק שפינה את האב שהתמוטט סמוך למעיין עין כובס בצפון | צילום: זכי הלר, דוברות מד''א

בתום המקרה סיפרה המוקדנית יאנה חוש: "אלפי שיחות מתקבלות בכל יום במוקד, אבל מעולם לא חשבתי שאפגוש בקו הטלפון ילד בן 11 עם כזאת בגרות ונחישות, שיציל את אביו, כשהוא לבדו, באומץ לב ובקור רוח". אלי בין, מנכ"ל מד"א, קרא לילד "גיבור אמיתי", והוסיף כי "לתפקוד שלו היה משקל רב בשרשרת הצלת חייו של אביו".