בן 3 מת אחרי שנשכח ברכב במועצה האזורית משגב שבגליל

צוות מד"א שהגיע לכפר כמאנה פינה את מוחמד עלי עדנאן סוואעד למרכז הרפואי לגליל תוך ביצוע פעולות החייאה כשהוא ללא דופק וללא נשימה, ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה

זמן צפייה: 01:57

מוחמד עלי עדנאן סוואעד, פעוט בן שלוש, מת היום (שישי) אחרי שנשכח ברכב בכפר כמאנה במועצה האזורית משגב. צוות מגן דוד אדום פינה את הילד למרכז הרפואי לגליל במצב אנוש תוך ביצוע פעולות החייאה, ושם נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה.

מנהל מיון ילדים במרכז הרפואי, ד"ר איתמר מונצ'ק, מסר כי הפעוט הובא במצב אנוש, ללא דופק וללא נשימה, תוך כדי פעולות החייאה ולאחר שעבר ע"י מד"א החייאה בשטח במשך כ-50 דקות. "במרכז הרפואי לגליל נמשכו פעולות ההחייאה כ-30 דקות נוספות, ולמרבה הצער, הרופאים נאלצו לקבוע את מותו של הפעוט", נמסר מבית החולים.

מוחמד עלי עדנאן סוואעד בן ה-3 שמת אחרי שנשכח ברכב בגליל | צילום: חדשות 13

החובשים של מד"א אימן בדארנה ואריאל שניידר סיפרו: "כשהגענו למרפאה חברנו לצוות הרפואי שהעניק טיפול רפואי ראשוני וביצע פעולות החייאה בילד שהיה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. סיפרו לנו שהוא היה זמן ממושך בתוך רכב סגור. המשכנו את הטיפול הרפואי ופינינו אותו לבית החולים תוך כדי ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

כזכור, ביום שני מת ילד בן ארבע לאחר שנשכח ברכב בדימונה. חובש בכיר במד"א יונתן איפרגן סיפר: "הגעתי למקום וסימנו לי להיכנס לתוך בית. ראיתי את אחד השכנים מבצע פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית ממוקד 101 של מד"א. התחלתי בפעולות החייאה מתקדמות וחיברתי את מכשיר המפעם (דפיברילטור). צוות הטיפול נמרץ שהגיע למקום המשיכו בפעולות החייאה מתקדמות שכללו הנשמות, עיסויים ומתן תרופות וקירור עם מגבות ומים ופינו את הילד לבית החולים תוך כדי המשך פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

ילד נשכח ברכב בדימונה
ילד נשכח ברכב בדימונה | צילום: דן בונבידה

אביו של הילד אמר לחדשות 13: "אנחנו מזועזעים - אל תגידו שלי זה לא יקרה, זה יכול לקרות לכולם". ציון רזיליו, אשר סייע בניסיונות להציל את חיי הילד, סיפר לחדשות 13: "שוחחתי עם בן משפחה. הוא סיפר לי שבאותו היום הילד היה אצלו ולא הלך לגן. האם אספה אותו עם שתי בנות נוספות, וכשהגיעו הביתה - ככל הנראה הוא נרדם ברכב. רק בהמשך הבינו שהילד לא נכנס הביתה".