"נשמתה לא מצאה מנוח": לבנת גרין התחפשה למחבלת ונורתה למוות

לוחמת מג"ב לשעבר נורתה אמש בדרום הר חברון לאחרה שצעקה "אללה אכבר" ורצה עם נשק לעבר חייל. רה"מ לשעבר בנט ומשפחתו אירחו אותה לפני מספר שנים עד שמצאה מקום מגורים, והבוקר הוא ספד לה: "על כולנו להיות מודעים לקשיים של מתמודדי נפש"

לבנת גרין עם נפתלי בנט ומשפחתו
לבנת גרין עם נפתלי בנט ומשפחתו | צילום: חשבון הטוויטר של נפתלי בנט

לבנת גרין, לוחמת מג"ב בעבר, היא זו שהתחפשה אמש (שלישי) למחבלת בדרום הר חברון, ונורתה למוות לאחר שהניפה נשק מדומה לעבר חייל וצעקה "אללה אכבר". בהתכתבות וואטסאפ של גרין עם אחד מחבריה אמש היא העלתה את הרעיון להתאבדות באופן דומה, החבר דיווח על המידע שלא הספיק להגיע טרם המקרה המצער. "אם מישהו רוצה למות יהודי רגיל ישראלי, שם בגדים של ערבי, רץ עם אקדח לכיוון מחסום וצועק אללה אכבר", כתבה.

הבוקר ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי לפני מספר שנים הוא ומשפחתו אירחו את לבנת במשך מספר ימים בביתם: "לאחר שנודע לנו שלבנת, אז לוחמת מג"ב משוחררת, נאלצת לישון בליל חורף גשום באוהל הזמנו אותה לביתנו משך מספר ימים, עד למציאת מקום מגורים. פעלנו גם לסייע לה למצוא מקום עבודה באזור באר שבע וניסינו לסייע בעוד דרכים, כדי שתעלה על המסלול".

"מותה מכאיב מאוד. נשמתה כנראה לא מצאה מנוח. על כולנו להיות מודעים לקשיים של מתמודדי נפש ולסייע להם ככל שאפשר. אני מבקש לאחר מותה להזכיר דווקא את שירותה הצבאי ואת הצל"ש שקיבלה על תפקידה באירוע ירי", הוסיף בנט.

ההתכתבות של לבנת
ההתכתבות של לבנת

נזכיר כי לבנת נורתה סמוך למעבר מצודות שבמרחב חטיבת יהודה, לאחר שעל-פי החשד הגיעה לשטח המעבר, שלפה נשק לעבר המאבטחים, כאמור תוך קריאות "אללה אכבר". הם בתגובה ירו לעברה לאחר שחשדו כי היא מחבלת.

ממשרד הביטחון נמסר כי "מבדיקת אירוע הירי במעבר מצדות יהודה עולה כי מדובר ככל הנראה בצעירה יהודיה שהגיעה למעבר מצידו הישראלי. החשודה הגיעה בהליכה מכיוון הישוב יתיר, התקרבה לכיוון המאבטחים, לבושה בגדים שחורים. בשלב מסויים, שלפה נשק, פתחה בריצה כשהיא צועקת 'אללה אכבר' לעבר המאבטחים - ונוטרלה".