בעקבות דוח המבקר: משרד התרבות לא יחלק הכרטיסים לטקס המשואות

בדוח נמתחה ביקורת על התנהלות המשרד בראשות השרה מירי רגב בערב יום העצמאות ה-70 ועל הליקויים בהקצאת ההזמנות לציבור. בכירי השלטון יאספו את הכרטיס מהקופות כדי למנוע מתן הטבות למקורבים

זמן צפייה: 01:20

שרת התרבות עושה 180 מעלות - ותתנהל על פי הפרוטוקול: בעקבות הדוח חריף של מבקר המדינה, בו נכתב כי "המשרד לא נהג בהזמנות כברכוש הציבור, שהוא מופקד על הקצאתו באופן הוגן, ענייני, שוויוני ושקוף", לא תהיה חלוקת כרטיסים לטקס הדלקת המשואות לציבור הרחב, והמשימה הועברה אל חברה חיצונית. משרד התרבות בראשות השרה מירי רגב יפעל על פי הפרוטוקול ויחלק כרטיסים לטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות ה-71, רק למי שזכאי לקבלם.

גם סגל א', בכירי השלטון שזכאים לקבל כרטיס ייאלצו לגשת אל הקופות לאסוף אותם עצמאית על מנת למנוע מתן הטבות למקורבים או בני משפחה. כמו כן, הכרטיסים ימוספרו ושם המקבל ייכתב עליהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

טקס משואות למקורבים: המבקר נגד השרה רגב ומשרד התרבות

לקראת יום העצמאות ה-71: החלו האימונים למטס חיל האוויר

יהודה פוליקר לקראת הדלקת המשואה: "רגיל לשיר, לא לדבר"

השינוי בדרך חלוקת הכרטיסים מגיע יומיים לאחר פרסום דוח מבקר המדינה, שהעביר ביקורת על התנהלות השרה בטקס הדלקת המשואות אשתקד. מהמסמך עולים, בין היתר, ליקויים בדרך ניהול ותיעוד חלוקת ההזמנות לטקס ולחזרות הגנרליות שקדמו לו, בתהליך בחירת משיאי המשואות, בהקצאת וחלוקת ההזמנות לציבור, בהקצאת הזמנות למשרד ראש הממשלה, למנהלת לשכת יו"ר הליכוד, וכן בחלוקת הזמנות לעובדי משרד התרבות ומרכז השלטון המקומי - כפי שנחשף בחדשות 13 בחודש שעבר.

ח''כ, מירי רגב בקמפיין חגיגות ה-70
ח''כ, מירי רגב בקמפיין חגיגות ה-70 | צילום: ללא קרדיט

על פי דוח המבקר, מרכז ההסברה חילק ללשכת השרה רגב, ללשכת המנכ"ל, לעובדי משרד התרבות ולעובדי המרכז 709 הזמנות לטקס, שהן כ-11% מכלל ההזמנות שהוקצו לטקס, וכ-270 הזמנות לחזרה הגנרלית הראשונה. לא ניתן לדעת כמה הזמנות חולקו לגורמים אלה לחזרה הגנרלית השנייה, כיוון שאין למרכז ההסברה אסמכתאות אודות חזרה זו.

מהמשרד נמסר בתגובה כי כך היה נהוג במשך שנים וכי רוב ההזמנות הועברו לעמיתים שלהם במשרדי ממשלה אחרים.

מבקר המדינה יוסף שפירא
מבקר המדינה יוסף שפירא | צילום: דוברות הכנסת