עובדי סלקום פתחו בשביתה; "ההתנהגות הברוטלית תיענה ביד קשה"

בחברה הכריזו על השבתת הפעילות, לאחר שיו"ר ההסתדרות הורה לוועד לפתוח בעיצומים בשל הפיטורים הצפויים: "לא נשב בחיבוק ידיים - ניתן לעובדים גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי"

זמן צפייה: 03:49

משבר בשוק התקשורת: ברקע ההודעה על כוונת החברה לבצע פיטורים נרחבים, הכריזה היום (שלישי) ההסתדרות סכסוך עבודה בסלקום. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הורה באופן מיידי לוועד עובדי סלקום ולעובדי החברה להתחיל בצעדים ארגוניים, ובעקבות כך, פתחו עובדי החברה בשביתה כללית.

בהודעה שפרסם, מסר בר דוד כי "התנהגותו הברוטלית חסרת הרגש של מנכ"ל סלקום ניר שטרן כלפי עובדי החברה, שהם ההון האנושי החשוב ביותר שלה, ופעולותיו החד-צדדיות - ייענו על ידי ההסתדרות וארגון עובדי סלקום ביד קשה". עוד אמר יו"ר ההסתדרות כי שטרן מפר ביד גסה הסכם שנחתם מול העובדים וההסתדרות, שבו סוכמו דרכי ההתנהלות. "ההסתדרות לא תשב בחיבוק ידיים ותיתן לעובדים גיבוי מלא במאבק על ביטחונם התעסוקתי. חוסר הרגישות שמפגינה הנהלת סלקום מקומם, ולא ניתן להשלים עם התנהגות שכזו".

יו״ר ועד עובדי סלקום, מיה יניב, מסרה: "כל רצון או כוונה של ההנהלה לבצע שינויים ארגוניים או פיטורי עובדים ייתקלו בחומה בצורה ובהתנגדות, מהקשות ביותר שידעה החברה. גם מנכ"ל סלקום יודע מצוין כי המשבר בענף לא ייפתר בפיטורי עובדים, אלא בעבודה נרחבת מול משרד התקשורת לפתרון הכשלים החמורים בשוק, שאינם בעיה רק של עובדי סלקום, אלא של כלל אזרחי המדינה שימצאו עצמם בקרוב עם תשתיות תקשורת המתאימות, במקרה הטוב, למדינות עולם שלישי. המאבק שלנו הוא לטובת העובדים ולטובת האזרחים".

לכתבות נוספות בחדשות 13:

משבר בשוק התקשורת: סלקום הודיעה על פיטורים נרחבים

משרד התקשורת הטיל קנס של יותר ממיליון וחצי שקלים על חברת סלקום

הרשות להגבלים עסקיים הודיעה: מתנגדים למיזוג בין "גולן טלקום" ל"סלקום"

סלקום
סלקום | צילום: ערוץ10_לילה כלכלי

יו"ר איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק בהסתדרות, יקי חלוצי, אמר כי "בלתי נתפס שערב ראש השנה הנהלת סלקום בוחרת לנהוג בחוסר רגישות משווע כלפי עובדיה, שהם המנוע העיקרי של החברה. אין מקום בישראל של שנת 2019, שמאות רבות של עובדים יעודכנו בתקשורת, שאולי הם 'יעלו בגורל' ויפוטרו ממקום עבודתם. נתנגד לכוונת החברה לפטר".

מוקדם יותר פרסם מנכ"ל סלקום ניר שטרן סרטון שבו פנה לעובדי החברה, ואמר כי "סלקום היא מובילת שוק, אך יש צורך בשינוי גדול. מטרת העל היא להשיב את החברה לרווחיות ויציבות פיננסית. לצערי הרב, חלק בתוכנית יכלול פיטורי עובדים. לאחר המהלך הכואב רובכם תזכו לעבוד במקום עבודה שיעניק לכם שכר הוגן וביטחון תעסוקתי". זאת, לאחר שאתמול הודיעה החברה על כוונתה לבצע פיטורים נרחבים.

"זוהי שעה קשה עבורי ועבור הנהלת החברה", אמר שטרן. "כפי שאתם יודעים שוק הסלולר בישראל נמצא במשבר עצום. כולנו רואים מה קורה בסלקום ואצל המתחרים. אני פונה אליכם באופן ישיר כדי לעדכן אתכם על תוכנית ההבראה אליה יוצאת סלקום, זוהי תוכנית קשה וכואבת שמטרתה היא להשיב את סלקום לחוף מבטחים. אני פועל על מנת להבטיח לרובכם מקום עבודה יציב, בטוח וחזק לעוד שנים ארוכות".

ניר שטרן, מנכ''ל סלקום
ניר שטרן, מנכ''ל סלקום | צילום: חדשות 13

"כפי שאתם יודעים היטב, סלקום פועלת בסביבה תחרותית ובתנאי רגולציה כבדים מאוד. לצד הרגולציה הכבדה והסביבה התחרותית, סלקום סוחבת על גבה חוב גדול מאוד – כל אלו הובילו אותנו להפסד בשנת 2018 שהעמיק במחצית הראשונה של 2019. חברה בריאה לא יכולה להמשיך ולהפסיד לאורך זמן".

לדבריו, "עלינו לפעול מיידית, להסתכל למציאות בעיניים ולבצע מהלכים משמעותיים וקשים. זו הדרך היחידה להבטיח את עתידה של סלקום. לסלקום מבנה ארגוני עתיר כוח אדם בהשוואה למתחרים, דבר הפוגע ביכולת התחרותית שלנו. על מנת להתאים את סלקום לתנאי השוק יהיה לצערי צורך בצמצום משמעותי בכוח האדם בחברה. אף אחד לא אוהב לפטר עובדים, בוודאי שאני לא אוהב זאת, אך לעיתים אין ברירה והרגע הזה הגיע".

שטרן הסביר כי התוכנית מורכבת ממספר רכיבים: גיוס של כ-400 מיליון שקלים על ידי בעלי המניות של החברה במטרה להקטין משמעותית את החוב, הקטנת היקף ההשקעות של החברה לרמה של כ-450 עד 500 מליון שקלים בשנה - וצמצום הוצאות בהיקף של כ-150 מליון שקלים בשנה.

סלקום
סלקום | צילום: ערוץ10_לילה כלכלי

כאמור, אתמול הודיעה סלקום על כוונתה לבצע פיטורים נרחבים. בחברה הודיעו על "תוכנית הבראה מקיפה" שמטרתה לחזק את החברה בהתמודדות עם התחרות והמחירים הנמוכים בשוק. על פי הדיווחים, כ-600 עובדים צפויים לאבד את מקום עבודתם לאחר החגים.

התוכנית כוללת הפחתה משמעותית בכוח האדם וכי החברה מתכוונת להיכנס למשא ומתן עם נציגות העובדים מיד לאחר החגים במטרה לשנות את ההסכם הקיבוצי הקיים ולהגיע להסכמות חדשות. עם זאת, החברה מסרה כי בשלב זה אין בכוונתה לצמצם בתפקידי שירות ומכירה.