אסון בקצרין: ילד 4 ממבשרת ציון טבע למוות בבריכה

הילד, שהגיע עם משפחתו ממבשרת ציון לנופש בווילת אירוח ברמת הגולן, נמשה מהמים ללא הכרה ע"י בן משפחה. צוות מד"א שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו

זמן צפייה: 00:16

אסון ברמת הגולן: ילד בן 4 ממבשרת ציון נהרג היום (רביעי) לאחר שטבע למוות בבריכה פרטית בווילת אירוח בקצרין. הוא נמשה מהמים ללא הכרה על ידי בן משפחה, וצוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי וביצעו בו פעולות החייאה ממושכות, שבסופן נאלצו לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה.

חובש רפואת חירום במד"א שילה מייברג סיפר: "מדובר באירוע קשה מאוד. הילד נמצא מחוסר הכרה בבריכה ונמשה החוצה. כשהגענו לבית הוא שכב בסמוך לבריכה וביצעו בו פעולות החייאה בסיסיות בהדרכה טלפונית ממוקד מד"א. המשכנו את הטיפול הרפואי וביצענו בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכלל הנשמות, עיסויים ומתן תרופות במשך למעלה משעה ורבע אבל בסופן נאלצנו לקבוע את מותו".

על פי נתוני ארגון בטרם לבטיחות ילדים, בשנת 2022 טבעו למוות 16 ילדים, מחציתם מתחת לגיל 4. בעשור האחרון, מאז שנת 2013, טבעו למוות 185 ילדים, כאשר 45% מתוכם מתחת לגיל 4.

אורלי סילבינגר, מנכ"לית הארגון, מסרה: "הקיץ עוד לא התחיל וכבר אנחנו שומעים על מקרה טראגי של טביעת פעוט בבריכה ביתית. במיוחד עכשיו, בחופשת החג, אני קוראת להורים, אל תגידו לי זה לא יקרה. טביעה מתרחשת במהירות ובדממה בדיוק ברגע שלא שמנו לב. בסביבת המים לא מורידים מהילדים את העיניים. קובעים מבוגר תורן שאחראי להשגיח על הילדים במרחק נגיעה. לא יוצאים לנופש משפחתי לפני שמוודאים שהבריכה מגודרת עם שער שננעל אוטומטית ובריכות ביתיות מרוקנים מיד בתום השימוש. אם אין אפשרות לרוקן, יש לגדר את הבריכה כך שילד לא יוכל להגיע אליה ללא השגחה".