3 מקורבנות הטבח באבו סנאן נטמנו: "הרצח הבא בפתח"

באבו סנאן הובאו למנוחות גאזי, זהר אל דין ואמיר סעב, שנורו למוות במטע זיתים שלשום. אתמול הובא למנוחות סלמאן חלבי, תושב ירכא בן 65, שנרצח גם הוא. ראש העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף: "הטבח הוא שפל חדש, המצביע על תקופה שחורה של טרור פלילי בצפון". מוקדם יותר נעצר בנתב"ג חשוד ראשון במעורבות ברצח

זמן צפייה: 02:19

יומיים אחרי הטבח באבו סנאן שבו נרצחו ארבעה בני אדם, אלפים ליוו הערב (חמישי) למנוחות את שלושת בני משפחת סעב - גאזי סעב (56), שהיה מועמד לראשות המועצה, זהר אל דין סעב (45) ואמיר סעב (28). אתמול הובא למנוחות סלמאן חלבי (65), תושב ירכא שנרצח גם הוא.

ראש העדה הדרוזית, שייח' מוואפק טריף, אמר: "הטבח שבוצע הוא שפל חדש, המצביע על תקופה שחורה של טרור פלילי שיתפשט בצפון.  בכל רגע נתון בו מבצעי הטבח אינם מאחורי סורג ובריח, הרצח הבא עומד בפתח. על ראש הממשלה ובכירי המשטרה לדאוג באופן אישי למעצר הרוצחים ובהקדם. זו האחריות של המדינה להחזיר את הביטחון לתושבים".

לדברי שייח' טריף, "משילות זה חוק וסדר, זו הזכות הבסיסית לביטחון אישי ולחיים בכל יישוב בישראל - גם בגליל. על הציבור, כל הציבור,  לסלוד ולנתק מגע מכל גורם פשיעה בכל דרך".

אלפים בהלוויות שלושת מקורבנות הטבח באבו סנאן
אלפים בהלוויות שלושת מקורבנות הטבח באבו סנאן
הלווייתו של סלמאן חלבי בירכא
הלווייתו של סלמאן חלבי בירכא | צילום: פלאש 90

מוקדם יותר היום פורסם לראשונה בחדשות 13 כי חשוד ראשון במעורבות ברצח המרובע נעצר בלילה בנתב"ג על-ידי בלשי ימ"ר חוף - רגע לפני שנמלט מהארץ. בעוד שחקירת הרצח נמשכת, במשטרה עדיין שוללים את החשד כי הטבח בוצע על רקע פוליטי, וככל הנראה מדובר בסכסוך בין משפחות פשע מוכרות בצפון. לפי אחד מכיווני החקירה, ייתכן שהארבעה הובאו למקום במכוון - ואז נורו מטווח אפס. אחיינו של חלבי סיפר אתמול לחדשות 13 כי דודו היה בעל חלקת אדמה סמוכה לזירת הרצח: "הוא נכנס לשתות קפה, והיורה פתח באש בלי אבחנה".

שוטרים בזירת הרצח באבו סנאן
שוטרים בזירת הרצח באבו סנאן | צילום: שיר תורם, פלאש 90
המפכ''ל בזירת הטבח באבו סנאן
המפכ''ל בזירת הטבח באבו סנאן | צילום: שיר תורם, פלאש 90

המפכ"ל יעקב שבתאי, שהגיע לזירת הטבח שלשום, אמר: "ככל העולה כרגע מהנתונים - אין קשר בין הבחירות לרשויות המקומיות לבין הרצח. אני לא יודע מי היה פה במקרה ומי לא. אנחנו עדיין בשלבי החקירה הראשונים ונעשה כל שביכולתנו כדי לסכל את טרור הדמים הזה".

גאזי סעב
גאזי סעב

אתמול, בתום דיון בן שלוש שעות של ועדת המשנה למאבק בפשיעה בחברה הערבית, הוחלט כי שב"כ יסייע למשטרה, זאת על אף שראש שב"כ, רונן בר, התנגד וביקש לתת למשטרה את היכולת להתמודד בעצמה עם האירוע: "במדינה דמוקרטית שב"כ צריך להיות מרוסן".