סוף שבוע קטלני בכבישים: 7 הרוגים בתאונות ברחבי הארץ

שבעה בני אדם נהרגו בתאונות במהלך סוף השבוע: בן 22 התהפך עם רכבו לפנות בוקר בכביש 6, סמוך למחלף באקה-ג'ת. שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם פונו לביה"ח במצב בינוני-קשה. אמש: דניס רובצוב (47), מתנדב משטרה, נהרג מפגיעת רכב כשפינה מפגעים בכביש 1, עוד שניים נהרגו בשתי תאונות שונות בכביש 6. אישה נהרגה בשומרון

זמן צפייה: 02:12

שבעה בני אדם נהרגו בתאונות דרכים ברחבי הארץ - בסוף שבוע אחד: אחרי ערב קטלני בכבישים שבו קבעו צוותי מד"א את מותם של חמישה אנשים, נהרג הבוקר (שבת) צעיר כבן 22 כשהרכב שבו נסע התהפך בכביש 6, סמוך למחלף באקה-ג'ת. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה קבעו את מותו במקום, ופינו לבית החולים הלל יפה בחדרה שלושה צעירים בשנות ה-20 לחייהם במצב בינוני עד קשה, עם חבלות בגפיים, בראש ובפנים. בסך הכל מאז אתמול טיפלו צוותי מד"א בשישה פצועים קשה, 20 שנפצעו באורח בינוני ונוספים שנפצעו באורח קל ב-26 תאונות דרכים ברחבי הארץ.

פראמדיק מד"א ניסים סאסי סיפר: "מדובר בתאונה קשה מאוד, כ- 30 מטר מהכביש ראינו רכב הפוך, בתוך הרכב בכסא הנהג, נלכד צעיר כבן 22 מחוסר הכרה עם חבלה רב מערכתית קשה, לאחר חילוץ ממושך ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו. מחוץ לרכב שכב צעיר בשנות העשרים בהכרה, הוא סבל מחבלות בראש ובגפיים, וצעיר וצעירה נוספים יצאו מהרכב בהכרה כשגם הם עם פציעות, הענקנו להם טיפול רפואי ופינינו אותם לבית חולים כשמצבם בינוני עד קשה".

זירת התאונה הקטלנית בכביש 1
זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
רס"ר דניס שבצוב
רס"ר דניס שבצוב | צילום: דוברות המשטרה

כמו כן, הותר לפרסום שמו של רס"ר דניס שבצוב (47), מתנדב משטרה שנהרג אתמול בעת מילוי תפקידו בכביש 1. הוא הותיר אחריו אישה ושני ילדים. דניס עלה לארץ בשנת 2001 ועבד כעצמאי. בשנת 2019 התגייס בהתנדבות למשטרת ישראל ושירת כמתנדב במשטרת התנועה הארצית בגזרת שפלה של אגף התנועה. השניים נפגעו מרכב בזמן שפינו מפגעים שנותרו מהפגנת משפחות חטופים שחסמו את הכביש. אדם נוסף נפצע קל.

מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, וראש אגף התנועה ניצב יהודה בן עטר, קיימו הערכת מצב מיוחדת בזירה, ומפרטי החקירה הראשונית עלה כי תושב כפר יונה בשנות ה-20 לחייו שנהג בג'יפ על כביש 1 לכיוון מזרח סטה מנתיב נסיעתו ופגע בשניים, בעת שהיו בתפקיד והמתינו להגעת משאית לפינוי מפגעי הדרך מהשול.

מפקד מחוז מרכז הדגיש כי "המחאה הייתה לא מתואמת, שסיכנה את כלל משתמשי הדרך, את המוחים עצמם והסתיימה באופן טראגי כאשר שוטר-מתנדב ועובד קבלן של חברת נתיבי היובל נדרסו למוות, עת נדרשו לפנות את החביות שהציבו המוחים במרכז הכביש, כשהשניים עמדו בשול וכאמור נפגעו מרכב שסטה לכיוונם". בנוסף אמר כי "ציר ראשי נועד לתנועת כלי רכב באופן בטוח ואסור להופכו למגרש ומוקד מחאות המסכן את המוחים, השוטרים ושאר הציבור".

זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 מחאות חטופים
זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 | צילום: דוברות המשטרה
זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 מחאות חטופים
זירת התאונה הקטלנית בכביש 1 | צילום: דוברות המשטרה

מאוחר יותר אמש, צעיר בן 20 נהרג וגבר כבן 30 נפצע באורח קשה כאשר רכבם התהפך בכביש 6, סמוך למחלף אייל. צוותי מד"א קבעו את מותו של הצעיר במקום, ופינו לבית החולים מאיר בכפר סבא את הפצוע, כאשר הוא סובל מחבלה רב-מערכתית. אלון שפילמן, חובש ונהג במד"א, סיפר: "הגענו לזירה קשה וראינו רכב הפוך עם שני לכודים. נאלצנו לקבוע את מותו של גבר בשנות ה-20 לחייו. מהרכב חולץ פצוע נוסף במצב קשה עם חבלות בחזה, בגב ובראש. הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותו לבית החולים להמשך טיפול".

בתאונה נוספת אמש בכביש 6 נהרג רוכב אופנוע כבן 40 שהתנגש ברכב סמוך לכפר מנחם שבשפלת יהודה. חובשי רפואת חירום במד"א טל אדינגר ועידו עוזרי סיפרו: "הגענו לזירת האירוע וראינו רוכב אופנוע שנלכד מתחת לרכב, לאחר פעולות חילוץ ערכנו בדיקות רפואיות אבל צוות הטיפול הנמרץ נאלץ לקבוע את מותו".

זירת התאונה בכביש 463 בשומרון
זירת התאונה בכביש 463 בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

בתאונה בכביש 463 נקבע מותה של אישה כבת 40 במקום, ובשיתוף כוח רפואה של צה"ל והסהר האדום פונו גבר כבן 30 במצב קשה, ילד בן 12 במצב קל ועוד שני פצועים במצב קל, כולם פלסטינים. חובש רפואת חירום במד"א, ראובן רוזנברג, סיפר: "הגענו למקום וראינו זירה קשה בה היה רכב עם מספר פצועים. נאלצנו לקבוע את מותה של אישה כבת 40, הענקנו טיפול רפואי ופינינו גבר כבן 30 עם חבלת ראש".