אחיו של ההרוג מהתאונה: "מקווה שלא ילכו 3 ילדים על השטות הזו"

אלעד, אחיו הבכור של עודד הגר ז"ל שנהרג הבוקר בתאונה הקטלנית בצומת גיתי אבישר שבשומרון, ספד לו: "הוא היה ספורטאי וכדורגלן מצטיין. היינו בטוחים שהוא עומד להיות עילוי, אבל לצערנו זה נגמר". מצבם של שני הפצועים הנוספים עדיין אנוש

זמן צפייה: 03:36

אלעד, אחיו הבכור של עודד הגר ז"ל, שנהרג הבוקר בתאונה הקטלנית בצומת גיתי אבישר שבשומרון, סיפר עליו. "עודד הוא האח הקטן מתוך 6 אחים. הוא היה ספורטאי מצטיין ושחקן כדורגל בעירוני אריאל. מאז שאני זוכר אותו, רק ספורט עניין אותו. כל דבר שהוא עשה - הוא הצטיין. לצערנו היום בבוקר קיבלנו את הבשורה הקשה הזו".

אלעד סיפר על הרגע בו הודיעו למשפחתו ולו על שאחיו עודד נהרג. "דפקו בדלת של ההורים שלי בשעה 5 וחצי בבוקר ועדכנו אותם שעודד נהרג בתאונת דרכים. אליי הגיעו הביתה מקצין העיר ועדכנו אותי. ממה שאנחנו יודעים כרגע, כבאית של מכבי אש נכנסה ברכב שלהם. הכבאית נסעה באור אדום ולא הפעילה את הצ'קלקה ואת הנורות".

זירת התאונה בצומת גיתי אבישר בשומרון
זירת התאונה בצומת גיתי אבישר בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

לדבריו, היא "פשוט נכנסה בהם" ועודד כנראה נהרג במקום. אלעד הוסיף: "שני החברים שלו פצועים קשה בבלינסון. אני מאחל להם החלמה מהירה ומקווה שהם יצאו מזה, ושלא ילכו פה שלושה ילדים על השטות הזאת. הם היו בבילוי. הם יצאו לבלות. שניים מהם בצבא ואחד מהם עוד לא התגייס. לעודד היה אמור להיות מבחנים במועדון הכדורגל מכבי פתח תקווה, תכננו כבר מה הוא הולך לעשות. היינו בטוחים שהוא עומד להיות עילוי, אבל לצערנו זה נגמר".

לפי החשד, כבאית שהייתה בדרכה לאירוע חצתה באדום והתנגשה ברכב שבו נסעו שלושת הצעירים, בני 19 ו-20. נציב כבאות והצלה, רב טפסר אייל כספי, הורה על עצירת האימונים במערך למשך שלושה ימים ובמהלכם ייערך לכלל מפקדי ולוחמי הכבאות רענון הוראות הבטיחות לנסיעה מבצעית.

זירת התאונה בצומת גיתי אבישר בשומרון
זירת התאונה בצומת גיתי אבישר בשומרון | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

"מדובר באירוע שתוצאותיו קשות והוא מחייב בדיקה מעמיקה, יסודית לבל ישנו מקרים דומים בעתיד. ליבנו עם משפחת ההרוג ואנו מתפללים לשלום הפצועים", אמר רב טפסר כספי. לפי הכבאות, הכבאית הייתה ברכה לאירוע שריפת מפעל באריאל כשהתנגשה ברכב של הצעירים. כספי שלח את תנחומיו למשפחת ההרוג ואיחל החלמה מהירה לפצועים. הוא הגיע לזירת התאונה כדי ללוות את התחקיר הראשוני שביצעו המפקדים בשטח.

"בשל התוצאות הטרגיות של התאונה נסיבות האירוע נחקרות ע"י משטרת ישראל בשיתוף פעולה מלא של מערך כבאות והצלה. רשות הכבאות תתחקר את האירוע ותפיק לקחים ככל שידרש בתיאום גורמי החקירה", נמסר משירות הכבאות וההצלה.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-internal-part-2209041209' autoplay='0' credit='' desc='פרופ′ שגיא הרנוף, מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה' poster='' kid='1_8j5mmcjk' duration='']

נהג הכבאית שהתנגש ברכב שבו נסעו עודד הגר ז"ל ושניים מחבריו נחקר באזהרה. לפי החשד, הכבאית הייתה בדרך לאירוע שריפה במפעל באריאל, חצתה אור אדום והתנגשה ברכב שבו נסעו השלושה. בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו של הגר, חייל בן 18 מהיישוב יקיר שהתגייס רק לפני שבוע לצבא.

מצבם של שני הפצועים הנוספים, גם הם מאזור השומרון, מוגדר אנוש ונשקפת סכנה לחייהם. הגר יובא למנוחות בשעה 19:00 בחלקה הצבאית בישוב יקיר, שהוקמה היום באישורו של שר הביטחון בני גנץ. "השניים סובלים מפגיעות ראש קשות ומאושפזים בטיפול נמרץ כללי", סיפר פרופ' שגיא הרנוף, מנהל המחלקה הנוירוכירורגית בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. "השעות והימים הקרובים יהיו קריטיים עבור הפצועים".