בן 30 נהרג בנגב לאחר שרכבו התנגש בגמל 

צוות מד"א הוזעק לזירה בכביש 222 בין צאלים לרתמים, וקבע את מותו של הצעיר. ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "תזכורת כואבת לכך שחיות המשק המשוטטות בכבישים מהוות איום מתמיד"

זמן צפייה: 00:06

גבר בן 30 נהרג הערב (שלישי) מפגיעת רכבו בגמל בכביש 222 שבנגב, בין אצלים לרתמים. צוות מד"א הוזעק למקום ונאלץ לקבוע את מותו.

פראמדיק מד"א יניב עובד סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גמל שוכב על הכביש ואת הרכב עם פגיעות קשות בחלקו הקדמי בתעלה בצד הדרך. נהג הרכב, גבר כבן 30 היה מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד. הוא היה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותו".

זירת התאונה בכביש 222 בנגב
זירת התאונה בכביש 222 בנגב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

ערן דורון ראש המועצה האזורית רמת הנגב: "הערב לצערי הרב קיבלנו תזכורת כואבת שבעיית הגמלים וחיות המשק המשוטטות בכבישי הדרום טרם נפתרה ומהווה איום מתמיד עבור תושבי הנגב והנוסעים בכבישיה. בשל כך פעלנו לחקיקת חוק לסימון גמלים בשבב תת עורי ולהחמרת הענישה. התאונות הללו אינו גזרה משמיים. בעזרת אכיפה מוגברת, תאורה בכבישים ותשתיות טובות יותר ניתן למנוע את התאונה הבאה. סומך על משטרת ישראל ומערכת המשפט שימצאו את בעלי הגמל וימצו איתם את הדין".

מעמותת אור ירוק נמסר כי 376 בני אדם נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים שהתרחשו עם בעלי חיים, 13 מהם נהרגו ו-59 בני אדם נפצעו קשה. מהנתונים עולה כי בשנת 2019 נפגעו 22 בני אדם בתאונות דרכים שבהן היה מעורב בעל חיים ואדם אחד נהרג.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק: "תאונות דרכים עם בעלי חיים גבו את חייהם של רבים ובכל שנה עשרות בני אדם נפגעים בתאונות מהסוג הזה. ידוע כי בכבישי הדרום ישנה בעיה של המצאות גמלים בסביבת הכביש ואנשים רבים שילמו בחייהם בשנים האחרונות אבל כמעט ולא נעשה דבר למגר את התופעה".